  • Data: 2017-02-01 14:36:40
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8...@p...pl.inv
    alid...
    Hello J.F.,

    >Ale wydajność lampy a nie oprawy jest liczona dla całego strumienia a
    >nie dla użytecznego!

    ale ta czesc skierowana w gore nie znika, tylko jest odbijana w dol
    :-)

    ietleniu-ulicznym-ze-szczegolnym-uwzglednieniem-zrod
    el-led-cz-iii-09055829

    >A świstak siedzi, bo przetarg na oprawy był ustawiony.

    To akurat "liczba ogolna", w ktora jestem sklonny uwierzyc.

    >A myślisz, że burmistrz kupił oprawy dla sodowych o rzekomej
    >wydajności 80%

    Bez odblysnika nie opraw nie robia ... ale moze dla burmistrza jest
    wyjatek :-)

    >Ale to było lata temu. Postęp w LEDach jest bardzo szybki

    Philips nadal robi latarnie uliczne, ale skad bierze do nich LED ?

    >A tu niewiele się zmienia. No i ten odbłyśnik.

    O ile rozumiem to juz wynik dla oprawy z odblysnikiem i dlawikiem.

    >No i świeci na biało a nie selektywnie żółta z domieszką czerwonego z
    >neonu.

    Na niebiesko z domieszka zoltego :-P

    Znacznie szersze to widmo maja - i sodowe, i LEDowe.

    >Ale 130 km/W w sodowej to nie była przesada?

    Raczej nie, podobne liczby podawane sa od lat (a potem jak widac z
    oprawy wychodzi 90-100).

    >No patrz Pan - a sodowe mają rzekomo 80%?

    jak maja ladnie wypolerowane lustro, to czemu nie :-)

    >Oczywiście. Sodowe też tracą.

    Ale za 10zl mozna je doprowadzic do nowosci.
    Tzn cena "zarowki" - bez kosztow wymiany, czyszczenia klosza, wymiary
    reflektora, ...

    dalne-koszty-nowych-latarni,id,t.html

    >Demagogia - wymieniają nie tylko lampy ale całą infrastrukturę. I ta
    >infrastruktura nie jest na 10 lat.

    Sprawdz za 10 lat :-)
    No nie, raczej nie wymienia na nowe slupow i kabli za 10 lat,
    przyzwoitosc nakazuje z 15 ... ale jak moda na przyzwoitosc przeminie
    ? :-)

    J.