  • Data: 2017-02-01 01:20:24
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 31 Jan 2017 20:32:29 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Tuesday, January 31, 2017, 6:10:34 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Ale przelicz te lumeny na rzeczywiste oświetlenie nawierzchni drogi w
    > luksach. 130 lm/W jest promieniowane we wszystkich kierunkach a
    > użyteczny kąt bryłowy to może 10-15% z tego z tego. Odbłyśniki
    > bardziej rozpraszają niż kierują światło.

    Do gory oprawy nie swieca, wiec albo odblysnik pochlania, albo polowa
    Twoich obaw znika.
    Dzis znow byly "dobre" warunki, widac bylo glowna wiazke - dobrze
    swieci.
    Tu np sugeruja sprawnosc swietlna oprawy ~80%.
    http://edroga.pl/drogi-i-mosty/lampy-stosowane-w-osw
    ietleniu-ulicznym-ze-szczegolnym-uwzglednieniem-zrod
    el-led-cz-iii-09055829

    Osobiscie sie boje, ze podaja wydajnosc samego palnika, a w ukladzie
    jest jeszcze dlawik. Goracy :-)
    Mozna zrobic elektroniczny.

    > Z tego co wiem, to dobre lampy mają już rzędu 100 lm/W i jest to w
    > wiązce już uformowanej - nie wymaga odbłyśnika.

    A czy takie wcisneli burmistrzowi ? :-)
    Jedne z pierwszych latarni LED robil Philips - pamietasz do ilu
    doszedl Lumileds ?

    Zobacz tabela 4 powyzej - 43 lm/W rzeczywistej wydajnosci.
    Dla sodowej 89-101

    Ale ... widze uliczke oswietlona ledami. Dobrze swieca. Porownywalnie
    z sodowymi.
    http://elgo-li.pl/realizacje/wedlug_produktu/47

    Tam sugeruja wydajnosc 130 lm/W ... jak na 2012, to imo przesadzili.
    Ale moze to dzisiejsza wydajnosc ... i jak widac - same diody, bez
    zasilacza. I sprawnosc swietlna oprawy 76%.

    Niestety nie wiem ktora dokladnie lampe uzyli ... ani jakiej mocy
    sodowki swieca obok.

    IMO dosc duzo daje to, ze swiatlo jest biale. Jasnosc moze i ta sama,
    a taka "zauwazalnosc obiektow" jakby lepsza, chyba przez kolory.

    Za to sodowki moga duzo stracic przez brudne klosze.
    Ale diody tez traca z wiekiem :-)

    J.

    P.S.
    http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3591433,absur
    dalne-koszty-nowych-latarni,id,t.html
    Ale dodajac czujniki ruchu mozna by podwoic oszczednosci :-)

    A wegiel z kominow leci :-)