  • Data: 2017-02-01 10:53:28
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@g...com kiedys czytal jakies opracowanie doktoranckie na temat
    oswietlenia ulicznego:

    > I w tym opracowaniu bylo również wymienione to że sodówki dosyć dobrze
    > owietlają bo ich barwa jest odpowiednia ale również są monochromatyczne
    > więc we mgle, deszczu lepiej się sprawują niz oswietlenie widmem ciągłym.

    Kiedyś w modzie były żółte żarówki samochodowe. Że niby przeciwmgielne
    działanie ten kolor ma. Moda zaszła tak daleko, że we Francji chyba przez
    jakiś czas był obowiązek stosowania. Teraz zdaje się ta wiara upadła, bo
    od dawna nie widziałem żółto świecącego samochodu.

    > I to mnie wlasnie zdziwilo ze ta monochromatycznośc tam była przedstawiona
    > jako zaleta a nie wada.

    Ponieważ widma emisyjnego sodu nie da się zmienić, trzeba dorobić ideologię.

    Jarek

    --
    wariackie papiery
    i dyplom doktora