  • Data: 2017-02-01 12:35:29
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Tzw zolte selektywne. Wcale nie takie monochromatyczne.

    Nie, nie było to światło lasera ani nawet puszczone przez siatkę
    dyfrakcyjną. Zwykła żółta farbka lekko podbarwiająca światło.

    > Ponoc lepiej mgle przenika, albo odwrotnie - gorzej sie odbija,
    > dzieki czemu kierowca widzi cos z dalszej odleglosci, bo go mniej
    > oslepia wlasne swiatlo (skladowe niebieskie) "odbite" od mgly.

    Teraz moda na farbkę niebieską. Też pewnie jakaś teoria za tym stoi.

    > Zdaje sie ze na to jakis przepis powstal, albo dyrektywa unijna,
    > i swiatla mijania i drogowe maja byc "biale"

    Nie dali się przekonac do badań nad odbijaniem przez mgłę
    i oślepiania światłem własnych reflektorów?

    > Akurat sie daje - te uliczne sodowki calkiem szerokie widmo daja.
    >
    > I glowy nie dam, czy sodowy prazek/ki to jest dokladnie to,
    > co we mgle spelnia sie najlepiej.

    Ten sam rozkład, co w świetle pochodni. Mieliśmy czas, by się
    przyzwyczaić i przystosować.

    --
    Jarek