    From: "Robakks" <r...@o...eu>
    Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ostatni krok Achillesa
    Date: Mon, 19 Apr 2010 20:25:30 +0200
    <hpuh31$lgd$1@inews.gazeta.pl> <hpuip4$rf8$1@inews.gazeta.pl>
    <hpuod6$iko$1@inews.gazeta.pl> <hpuqjc$qec$1@inews.gazeta.pl>
    <hq183a$b1t$1@inews.gazeta.pl> <hq1aes$jki$1@inews.gazeta.pl>
    <hq95em$8hp$1@inews.gazeta.pl> <hq9fse$evu$1@inews.gazeta.pl>
    <hq9m1d$rn8$1@news.onet.pl> <hq9opc$4fe$1@news.onet.pl>
    <hq9ou6$51d$1@news.onet.pl> <hq9sj3$15n$1@inews.gazeta.pl>
    <hqadum$352$1@news.onet.pl> <hqafa3$9tu$1@inews.gazeta.pl>
    <hqafh2$842$1@news.onet.pl> <hqafsr$c47$1@inews.gazeta.pl>
    <hqag9c$aeb$1@news.onet.pl> <hqahm3$iqh$1@inews.gazeta.pl>
    <hqccct$plr$1@news.onet.pl> <hqcdk4$88i$1@inews.gazeta.pl>
    <hqd0vl$q0c$1@news.onet.pl> <hqfnat$9ck$1@inews.gazeta.pl>
    <hqh3ng$nce$1@news.onet.pl> <hqh4lj$qdk$1@news.onet.pl>
    <hqh52s$rl5$1@news.onet.pl> <hqh62p$uc8$1@news.onet.pl>
    <hqh6ck$v9a$1@news.onet.pl> <hqh7u8$4b6$1@news.onet.pl>
    <hqh8k9$66m$1@news.onet.pl> <hqha4c$bco$1@news.onet.pl>
    <hqhbbc$gof$1@news.onet.pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    news:hqhbbc$gof$1@news.onet.pl...
    > "Robakks" <r...@o...eu>

    > Co za bzdury? Jakiego odcinka, odcinek ma continuum punktów

    To co Ty nazywasz punktami to są diabełki na czubku szpilki.
    Odcinek ma continuum przedziałów o długości 1/continuum
    a okrąg tocząc się po odcinku zaznacza je wszystkie po kolei
    od pierwszego do ostatniego.

    > jeżeli chodzi Ci o to że suma nieskończonego szeregu geometrycznego
    > może byc skończona to nie oznacza od razu że szereg jest skończony.

    Achilles osiąga ostatni na odcinku przedział 1/C zwany punktem
    a więc udowadnia że podział połówkowy jest skończony,

    > Twój zbiór liczb porządkowych bo o nim mówisz jest równoliczny
    > z moim zbiorem liczb naturalnych.

    To jest niemożliwe by przeliczony przez Achillesa zbiór liczb naturallnych
    był tym samym co nieprzeliczalny zbiór liczb porządkowych.
    Achilles robi ostatni krok i to jest ostatnia największa liczba naturalna
    o nazwie oo lub Alef0 = 1'0.
    Gdy zrobi kolejny krok to wychodzi poza odcinek a liczba 1'1 nie jest
    już liczbą naturalną.

    > Nie WSZYSTKIE bo nie zajęta jest pozycja pierwsza, która jest przed
    > przecinkiem i która jest zajęta w 3,333333....

    Miejsca po przecinku numerowane są liczbami naturalnymi od 1
    do Alef0. Liczy przed przecinkiem nie są objęte tą numeracją ale
    maksymalnie jest tyle samo pozycji, a więc liczba (9) ma tyle samo
    cyfr 9 ci liczba 0,(9)
    Usuń przecinek z tego ułamka 0,(9) a zobaczysz liczbę (9)
    większą od Alef0

    > Oznacza on że bierzesz sobie jakąś skończoną liczbę N i zamiast
    > pisać N piszesz 1'0, zamiast pisac N+1 piszesz 1'1 i tylko nie wiem
    > dlaczego 1'0 nazywasz oo mimo że w matematyce symcol oo oznacza
    > nieskończoność czyli tyle ile pozycji jest w Twoim zbiorze LP.

    N to nie jest jakaś sobie skończona liczba ale ilość kroków jakie
    zrobił Achilles by dogonić żółwia. Mylisz się twierdząc, że
    "w matematyce symcol oo oznacza nieskończoność czyli tyle ile pozycji
    jest w zbiorze LP" Żadna matematyka takich bzdur nie twierdzi.
    Tak myślano w czasach przed Cantorem, że nieskończoność
    w "matematyce" jest tylko jedna i chyba tylko w jakiejś religii
    nie przyjmują tego do wiadomości.

    > Przypomnij sobie hotel Hilberta gdzie po dodaniu jedynki do
    > nieskończonego hotelu nadal otrzymaliśmy nieskończony hotel.

    To jest niemożliwe. W hotelu Hilberta nie da się przyjąć nowego gościa
    bo nie ma dla niego klucza do pustego pokoju. W tym hoteli nie ma
    pustych pokoi - nie ma też kluczy do pokoi, których nie ma.
    Ostatni gość został zapisany do Księgi Gości z numerem Alef0
    i księga została zamknięta.

    > Tu mamy uporządkowany ciąg rożniacy się tylko na jednej pozycji,
    > dlatego otrzymamy tylko jedną cyfrę a nie nieokreśloną.
    > gdybyśmny mieli odjąć od 3,3333... 0,0333... otrzymalibyśmy fokładnie
    > dwie cyfry. Skoro biorąc te dwa przypadki razem gdy od nieskończonej
    > ilości otrzymujemy raz jeden raz dwa to oznacza że gdy piuszemy że
    > od oo odejmujemy oo nie mówiąc dokładnie jakie działanie mamy
    > na myśli - oznacza to że otrzymymamy ilość nieokreśloną bo raz jeden
    > a raz dwa.

    hehe
    Gdy od 10 odejmiesz 9 to otrzymasz 1, a gdy od 10 odejmiesz 8
    to otrzymasz 2. Czy to według Ciebie oznacza, że odejmowanie
    od 10 jest nieokreślone, bo raz wychodzi 1 a innym razem 2? :-)

    PS. Zauważyłem, że wyciąłeś zapis rozróżniający ilość od wartości
    szeregów "nieskończonych".

    Wartość:
    0,3333... + 3 = 3,3333...
    Ilość:
    oo + 1 = 1'1
    Zbiór 1'1 jest liczniejszy od zbioru oo=1'0
    bowiem
    1'1 - 1'0 = 1
    Jest to zapis ścisły i jednoznaczny.

    Dlaczego wycinasz to co istotne?
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości

    Uwaga: ten post kopiuję na Forum: matematyka polska
    http://matematyka-polska.phorum.pl/index.php