  • Data: 2010-04-19 10:30:05
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robakks" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:hqha4c$bco$1@news.onet.pl...
    > To już wiesz, ale nie czytasz odpowiedzi, które wycinasz.
    > Ilość "kroków" Achillesa nazywana mocą zbioru liczb naturalnych
    > jest skończona bowiem Achilles rekurencyjnie osiąga koniec odcinka.

    Co za bzdury? Jakiego odcinka, odcinek ma continuum punktów. jeżeli chodzi Ci o to że
    suma nieskończonego szeregu geometrycznego może byc skończona to nie oznacza od razu
    że szereg jest skończony.

    > Nie ma czegoś takiego jak "Twoim zbiorem liczb porządkowych".
    > Zbiór liczb porządkowych LP nie jest moim zbiorem i nie jest
    > równoliczny z nieskończenie mniej licznym zbiorem liczb naturalnych.

    Twój zbiór liczb porządkowych bo o nim mówisz jest równoliczny z moim zbiorem liczb
    naturalnych.

    > Bo jej nie było w "nieskończonym" zbiorze 0,3333... i nie mieści
    > się w tym zbiorze, bo WSZYSTKIE możliwe pozycje są już zajęte,
    > jak w hotelu Hilberta, który ma komplet gości.

    Nie WSZYSTKIE bo nie zajęta jest pozycja pierwsza, która jest przed przecinkiem i
    która jest zajęta w 3,333333....

    > Rachunek N-kowy w którym każda liczba naturalna jest cyfrą
    > nie jest bzdurnym zapisem lecz ścisłym zapisem matematycznym.

    Oznacza on że bierzesz sobie jakąś skończoną liczbę N i zamiast pisać N piszesz 1'0,
    zamiast pisac N+1 piszesz 1'1 i tylko nie wiem dlaczego 1'0 nazywasz oo mimo że w
    matematyce symcol oo oznacza nieskończoność czyli tyle ile pozycji jest w Twoim
    zbiorze LP.

    > A to jakieś cudowne zaklęcie "z bijekcji" co oznacza w matematyce?

    Przypomnij sobie hotel Hilberta gdzie po dodaniu jedynki do nieskończonego hotelu
    nadal otrzymaliśmy nieskończony hotel.

    > A więc gdy od "nieskończonej" ilości cyfr 3 tworzących zapis 3,3333...
    > odejmiemy "nieskończoną" ilość cyfr 3 tworzących zapis 0,3333...
    > to uzyskamy zawsze ilość nieokreśloną czyli jedną cyfrę.
    > O to Ci chodzi?

    Tu mamy uporządkowany ciąg rożniacy się tylko na jednej pozycji, dlatego otrzymamy
    tylko jedną cyfrę a nie nieokreśloną.
    gdybyśmny mieli odjąć od 3,3333... 0,0333... otrzymalibyśmy fokładnie dwie cyfry.
    Skoro biorąc te dwa przypadki razem gdy od nieskończonej ilości otrzymujemy raz jeden
    raz dwa to oznacza że gdy piuszemy że od oo odejmujemy oo nie mówiąc dokładnie jakie
    działanie mamy na myśli - oznacza to że otrzymymamy ilość nieokreśloną bo raz jeden a
    raz dwa.