eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRL › Re: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Thu, 17 Aug 2017 23:55:13 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <on53cf$j8r$1@node2.news.atman.pl>
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <omg0e1$g8o$1@node1.news.atman.pl> <omg1bo$qfg$1@news.agh.edu.pl>
    <omg33e$idu$1@node1.news.atman.pl>
    <598c2fce$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <omhvs2$nrp$1@news.agh.edu.pl>
    <598c8beb$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <omik37$gvi$1@node2.news.atman.pl> <omjhbr$t9t$1@node1.news.atman.pl>
    <omjsc8$lmg$1@node2.news.atman.pl> <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl>
    <omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
    <ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
    <5994a466$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <on2g3r$5gj$2@node2.news.atman.pl>
    <5994c9bd$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    <on3hr8$42o$1@node2.news.atman.pl>
    <59954d26$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <on42q7$kb9$2@node2.news.atman.pl>
    <59959210$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1503006927 19739 46.21.210.209 (17 Aug 2017 21:55:27
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Aug 2017 21:55:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <59959210$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 170817-4, 2017-08-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613109
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-17 o 14:54, J.F. pisze:

    >>>>>> Ale nasze były też Żuk i Nysa. A potem nieszczęsny Tarpan.
    >>>>> Zuk przeciez byl na silniku Warszawy.
    >>>> Na początku, potem na naszym górnozaworowym.
    >>> Ten "nasz" to przeciez tylko modyfikacja starocia.
    >
    >> Ale nasza modyfikacja i dzięki niej staroć pożył jeszcze ponad
    >> dwadzieścia lat.
    >
    > I zabraklo benzyny :-P
    >
    > Tak czy inaczej - nie odwazylismy sie zrobic nowego silnika.

    Nie mieliśmy wiedzy.
    A kupować nie chcieliśmy.
    Mało kto wie ale do dużego fiata Włosi oferowali silnik szesnasto
    zaworowy. Był za drogi i "władza" wybrała starszy.

    > A ten ... 70KM z 2.1 L ... raczej bardzo przestarzaly, ale do
    > dostawczaka moze dobry.
    > Tylko oszczedny nie byl wcale.

    Był oszczędny.
    Tona ładunku a palił tyle co osobowa Wołga czy Warszawa.

    >>>> Na koniec dizle.
    >>> polskie diesle z czeska pompa i angielska pomoca ...
    >> O pompie nie wiedziałem. Gdzie to wyczytałeś?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/4C90
    >
    > A gdzies tam wczesniej kupilismy licencje od Leylanda na wieksze diesle
    > - ciekawe ile skopiowalismy.

    To ten znany z Jelcza.
    Nie ma dziwne, nasz przedwojenny dizel to Austriacki sauer, też
    legalnie z licencją.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: