eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-21 17:04:44
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:4tTdbtuleI7vhNv8%gof@news.chmurka.net...

    > Tak robią to piloty, tylko OIDP nie ma tam modulacji PWM, tylko inna (np.
    > kod RC5).

    Też się wypróbuje. Myślałem również o zastosowaniu PCM, co umożliwiło by też
    adresowanie konkretnego odbiornika, jeśli by więcej było w zasięgu.

    > Diody nadawcze nie dość, że mają pewną konkretną długość fali (która jest
    > przepuszczana przez filtr w odbiorniku), to jeszcze mają konkretną
    > częstotliwość, bodajże 36 kHz, która jest filtrowana już elektronicznie.
    > Są gotowe 3-nóżkowe odbiorniki - podajesz zasilanie i dostajesz na wyjściu
    > cyfrową informację, czy nośna 36 kHz jest, czy jej nie ma.

    Jeśli to nie będzie zbyt leniwe, to kto wie? Układy DStar, to chyba jadą z
    przepływnością 0.95 kbps (na wiki znalazłem, że coś koło 1200bps), nie
    kusiło by takiego wypróbować? To teoretycznie mogło by się nawet z
    fotorezystorami udać, gdzieś mi się o gały obiło, że one do kilku kHz.?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.