eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-21 17:37:22
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Cholera wie... ale raczej nie będzie to mieć znaczenia.
    >Powiedziałbym, że to megaskutek propagacji wielodrożnej, tak, że nie
    >ma siły, że sygnały po 100 metrach po prostu są już tak poznoszone,
    >że pozostaje komunikacja światłem.

    Kiedy przy tych wymiarach to w zasasadzie powinien byc falowod
    jednomodowy :-)

    >Zrobi się, jak tylko będę mieć możliwość.

    Nie pamietam juz - czy CB tam uzywalem czy jeszcze nie ...

    >Tylko, że takie coś po stronie odbiorczej, może mieć kłopot przy
    >słabym sygnale,

    Odwrotnie - uklady radiowe sa dostosowane do obioru slabych sygnalow.
    I teraz trzeba by tylko policzyc, czy sygnal z fotodiody bedzie
    silniejszy czy slabszy niz anteny ...

    >ale w sumie czemu nie, jak się da zamigać tak ok., 465 kHz, to się
    >weźmie detektor FM z jakiegoś starego radiotelefonu... I kto wie,
    >może włączę to jako jeden z rodzajów odbioru?

    Analogowa ma tez inna zalete - szumi, charczy, ale cos tam slychac.
    A cyfrowa juz nic nie przenosi.

    >Myślę sobie też, żeby spróbować sygnał przy nadawaniu formować tak,
    >żeby jednocześnie szło kilka emisji, a po stronie odbiorczej układ
    >podejmowałby prostą decyzję, z której emisji odebrany sygnał jest
    >najlepszy, podobnie, jeśli chodzi o sposób wykrywania i formowania
    >sygnalu użytecznego.

    Zdaje sie, ze mozna.
    Kablowki TV chyba wiele programow jednym swiatlowodem roznosza :-)

    >Pomyslałem sobie, czy nie miało by szansy udać się, gdybym fotoogniwo
    >spolaryzował zaporowo i wykrywał nie wiem... zmiany oporności,
    >pojemności, składowej stałej... no, abym przy

    ale tak sie to robi - zaporowo, a prad przepuszczany zalezy od
    oswietlenia.

    >miganiu miał ogarnialny ślad, że była reakcja czujnika na szczątek
    >światła.

    Wydaje mi sie, ze ... zapomnij. Bilans mocy zepchnie nas w jakies
    niemierzalne prady, choc dzis to trudno powiedziec co jest jeszcze
    niemierzalne.
    Jakies fA chyba mierza ... ale czy w wilgoci MRU ?

    Ale .. przeciez Ronja dziala. Wiec sie da.

    jesli sie nie pomylilem w obliczeniach, to trzeba prady rzedu 10nA
    mierzyc.
    Raczej bym na technike radiowa stawial.

    >Jeśli trzeba by do tego DSP to ja to przeboleję, jeśli nie da się
    >tego uniknąć. Cały czas o tym myślę i próbuję rozkminiać niuanse, np.
    >"A jakby zastosować..." i jedne przechodza, inne już na starcie
    >przepadają przez sprzeczność.

    Taaa - widmo rozproszone, jak w GPS. Tam jest bardzo slaby sygnal :-)

    J.