eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOd czego zależy siła hamowania silnikiemRe: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Don Pedro <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Date: Tue, 07 Apr 2009 19:18:26 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 22
    Message-ID: <grg1ub$5p1$1@news.onet.pl>
    References: <5...@q...googlegroups.com>
    <grfl8h$36t$1@mx1.internetia.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: router.rajskanet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1239124747 5921 85.232.234.4 (7 Apr 2009 17:19:07 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Apr 2009 17:19:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <d...@r...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:592666
    [ ukryj nagłówki ]

    Nikanor pisze:
    > On 7 Kwi, 15:33, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:
    >> Pojemnosc ktora w danym momencie taki silnik spreza. W rzedowce o tej
    >> samej pojemnosci rozklada sie to na 4 cylindry.
    >> Najlepciej hamuja silnikiem duze single. Mozna se zemby wybic jak sie
    >> wczesniej tego nie doswiadczylo. Mowa oczywiscie o 4T.
    >
    > Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
    > mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
    > grubsza jak V2 o tej samej pojemności?

    Nie. Jest jeszcze kwestia przesunięcia wykorbień na wale o konkretną
    ilość stopni. Teoretyzując - jeżeli oba gary mają na raz suw sprężania
    to będą mocniej hamować silnikiem, niż gdyby sprężały na przemian.
    Pogrzeb troszku na temat nowych silników w motoGP. Zmieniono wykorbienia
    i zupełnie zmieniły się charakterystyki silników mimo tej samej
    pojemności i układu cylindrów. Dobrym przykładem jest też metamorfoza
    silnika Yamahy TDM po zmianie wykorbień na wale.

    pozdr
    DP
    TL-S

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: