eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOd czego zależy siła hamowania silnikiemRe: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
  • Data: 2009-04-08 10:27:32
    Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Od: "Jasio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
    news:grhs43$on9$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2009-04-08 10:17:19 +0200, "Jasio" said:

    >> Bo kiedy tłok idzie w górę w suwie sprężania, ale bez paliwa - hamuje.
    >> Jeżeli jest to jeden tłok z czterech nie stawia on takiego "oporu" jak
    >> jeden z dwóch w silniku czy jeden, jedyny.
    >> Taką mam koncepcję. Ale jeżeli ktoś ma inną, jestem skłonny zmienić
    >> zdanie.
    >
    > Jeśli są to duże tłoki, mające do pokonania kompresję i każden jeden
    > stawia spory opór (duża masa), to moja koncepcja jest taka, że się to
    > będzie może nie tyle kumulować, co nakładać jeden za drugi w niewielkich
    > odstępach czasu. Plus incercja wału korbowego, który zazwyczaj ma jednak
    > koła zamachowe dla każdego tłoka, dostosowane do jego wielkości (masy,
    > pojemności jedengo cylindra).
    >

    Tu mnie masz, o kole zamachowym w tym układzie nie pomyślałem.
    Już kiedyś szukałem solidnych korepetycji z fizyki i mechaniki, ale nie
    udało mi się to online.

    >> Tu nie chodzi o big bang, ale o ustawienie korbowodu i zapłonu tak, że co
    >> pół obrotu wałem następuje zapłon:
    >> http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/search
    results/Bike-Reviews/Yamaha/Yamaha-YZF-R1-2009-curre
    nt/?&R=EPI-105784
    > http://www.motorcycledaily.com/08september08_2009yam
    aha_yzfr1.htm
    >
    > No
    >>
    > właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang. Normalnie
    > w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4, gdzie "--" to przerwa pomiędzy
    > zapłonami poszczególnych tłoków. W silniku z Big Bang, jest 1----3--2-4
    > (nie wiem czy nie pochrzaniłem kolejności, ale jest tu ona drugorzędna,
    > ważne są właśnie przerwy pomiędzy cyklami). I ZTCP

    I to jest różnica pomiędzy nową r1.
    http://www.strimoo.com/video/12972226/2009-Yamaha-YZ
    FR1-Engine-Technology-Explanation-Metacafe.html

    1-4-2-3

    To _nie jest_ silnik Big Bang. Zapłon jest co 180 stopni - czyli o pół
    obrotu wału.
    A przede wszystkim różnica polega na tym, że tłoki nie poruszają się parami.
    I jako silnik czterosuwowy jest on zaplanowany optymalnie - bo w każdym
    położeniu wału jeden i tylko jeden tłok jest w danym suwie.

    --
    Jasio
    vfr vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: