-
Data: 2009-04-08 10:27:32
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: "Jasio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
news:grhs43$on9$1@inews.gazeta.pl...
> On 2009-04-08 10:17:19 +0200, "Jasio" said:
>> Bo kiedy tłok idzie w górę w suwie sprężania, ale bez paliwa - hamuje.
>> Jeżeli jest to jeden tłok z czterech nie stawia on takiego "oporu" jak
>> jeden z dwóch w silniku czy jeden, jedyny.
>> Taką mam koncepcję. Ale jeżeli ktoś ma inną, jestem skłonny zmienić
>> zdanie.
>
> Jeśli są to duże tłoki, mające do pokonania kompresję i każden jeden
> stawia spory opór (duża masa), to moja koncepcja jest taka, że się to
> będzie może nie tyle kumulować, co nakładać jeden za drugi w niewielkich
> odstępach czasu. Plus incercja wału korbowego, który zazwyczaj ma jednak
> koła zamachowe dla każdego tłoka, dostosowane do jego wielkości (masy,
> pojemności jedengo cylindra).
>
Tu mnie masz, o kole zamachowym w tym układzie nie pomyślałem.
Już kiedyś szukałem solidnych korepetycji z fizyki i mechaniki, ale nie
udało mi się to online.
>> Tu nie chodzi o big bang, ale o ustawienie korbowodu i zapłonu tak, że co
>> pół obrotu wałem następuje zapłon:
>> http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/search
results/Bike-Reviews/Yamaha/Yamaha-YZF-R1-2009-curre
nt/?&R=EPI-105784
> http://www.motorcycledaily.com/08september08_2009yam
aha_yzfr1.htm
>
> No
>>
> właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang. Normalnie
> w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4, gdzie "--" to przerwa pomiędzy
> zapłonami poszczególnych tłoków. W silniku z Big Bang, jest 1----3--2-4
> (nie wiem czy nie pochrzaniłem kolejności, ale jest tu ona drugorzędna,
> ważne są właśnie przerwy pomiędzy cyklami). I ZTCP
I to jest różnica pomiędzy nową r1.
http://www.strimoo.com/video/12972226/2009-Yamaha-YZ
FR1-Engine-Technology-Explanation-Metacafe.html
1-4-2-3
To _nie jest_ silnik Big Bang. Zapłon jest co 180 stopni - czyli o pół
obrotu wału.
A przede wszystkim różnica polega na tym, że tłoki nie poruszają się parami.
I jako silnik czterosuwowy jest on zaplanowany optymalnie - bo w każdym
położeniu wału jeden i tylko jeden tłok jest w danym suwie.
--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO