eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOd czego zależy siła hamowania silnikiemRe: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
  • Data: 2009-04-10 18:00:05
    Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    de Fresz napisał(a):
    > On 2009-04-08 10:17:19 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:
    >
    >> Taką mam koncepcję. Ale jeżeli ktoś ma inną, jestem skłonny zmienić
    >> zdanie.
    >
    > Jeśli są to duże tłoki, mające do pokonania kompresję i każden jeden
    > stawia spory opór (duża masa), to moja koncepcja jest taka, że się to
    > będzie może nie tyle kumulować, co nakładać jeden za drugi w niewielkich
    > odstępach czasu. Plus incercja wału korbowego, który zazwyczaj ma jednak
    > koła zamachowe dla każdego tłoka, dostosowane do jego wielkości (masy,
    > pojemności jedengo cylindra).

    Yyyy... Troszkie sie pogubilem - co ma masa tloka do rzeczy?
    No i prosze odszczekac herezje z kolami zamachowymi dla kazdego tloka
    (wykorbienia?). Pliiizzz... :)

    > właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang.
    > Normalnie w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4,

    Obojetnie. Moze byc 1-3-4-2, moze byc 1-2-4-3. Bez znaczenia.
    No chyba ze dalibysmy 1,4-3,2. Albo i jeszcze inaczej.

    > I ZTCP
    > głównym powodem, dla którego się z tym kombinuje, jest stabilność w
    > głebokich złożeniach - mocne silniki przy tradycyjnym układzie generują
    > duże i częstę pulsowanie na tylną oponę, co prowadzi do osłabienia
    > przyczepności. Przy Big Bangu przez złamanie regularnej częstotliwość
    > trakcja się odczuwalnie poprawia. Ale piszę to z pamięci, czytałem o tym
    > z ponad rok temu w książce o maszynach MotoGP, a że nie jestem wielkim
    > pasjonatem wyścigów, to coś jednak mogłem pokręcić ;-)

    A pierwsza byla chyba JAWA, ktora w swych dwucylindrowych dwusuwach do
    szesciodniowki postanowila kiedys dac rownobiezne tloki i jednoczesny
    zaplon w obu cylindrach. Musialby mnie Jacot poprawic albo kto lepiej
    znajacy historie.

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: