-
Data: 2009-04-10 18:00:05
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]de Fresz napisał(a):
> On 2009-04-08 10:17:19 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:
>
>> Taką mam koncepcję. Ale jeżeli ktoś ma inną, jestem skłonny zmienić
>> zdanie.
>
> Jeśli są to duże tłoki, mające do pokonania kompresję i każden jeden
> stawia spory opór (duża masa), to moja koncepcja jest taka, że się to
> będzie może nie tyle kumulować, co nakładać jeden za drugi w niewielkich
> odstępach czasu. Plus incercja wału korbowego, który zazwyczaj ma jednak
> koła zamachowe dla każdego tłoka, dostosowane do jego wielkości (masy,
> pojemności jedengo cylindra).
Yyyy... Troszkie sie pogubilem - co ma masa tloka do rzeczy?
No i prosze odszczekac herezje z kolami zamachowymi dla kazdego tloka
(wykorbienia?). Pliiizzz... :)
> właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang.
> Normalnie w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4,
Obojetnie. Moze byc 1-3-4-2, moze byc 1-2-4-3. Bez znaczenia.
No chyba ze dalibysmy 1,4-3,2. Albo i jeszcze inaczej.
> I ZTCP
> głównym powodem, dla którego się z tym kombinuje, jest stabilność w
> głebokich złożeniach - mocne silniki przy tradycyjnym układzie generują
> duże i częstę pulsowanie na tylną oponę, co prowadzi do osłabienia
> przyczepności. Przy Big Bangu przez złamanie regularnej częstotliwość
> trakcja się odczuwalnie poprawia. Ale piszę to z pamięci, czytałem o tym
> z ponad rok temu w książce o maszynach MotoGP, a że nie jestem wielkim
> pasjonatem wyścigów, to coś jednak mogłem pokręcić ;-)
A pierwsza byla chyba JAWA, ktora w swych dwucylindrowych dwusuwach do
szesciodniowki postanowila kiedys dac rownobiezne tloki i jednoczesny
zaplon w obu cylindrach. Musialby mnie Jacot poprawic albo kto lepiej
znajacy historie.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją