eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOd czego zależy siła hamowania silnikiemRe: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
  • Data: 2009-04-07 17:18:26
    Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Od: Don Pedro <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Nikanor pisze:
    > On 7 Kwi, 15:33, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:
    >> Pojemnosc ktora w danym momencie taki silnik spreza. W rzedowce o tej
    >> samej pojemnosci rozklada sie to na 4 cylindry.
    >> Najlepciej hamuja silnikiem duze single. Mozna se zemby wybic jak sie
    >> wczesniej tego nie doswiadczylo. Mowa oczywiscie o 4T.
    >
    > Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
    > mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
    > grubsza jak V2 o tej samej pojemności?

    Nie. Jest jeszcze kwestia przesunięcia wykorbień na wale o konkretną
    ilość stopni. Teoretyzując - jeżeli oba gary mają na raz suw sprężania
    to będą mocniej hamować silnikiem, niż gdyby sprężały na przemian.
    Pogrzeb troszku na temat nowych silników w motoGP. Zmieniono wykorbienia
    i zupełnie zmieniły się charakterystyki silników mimo tej samej
    pojemności i układu cylindrów. Dobrym przykładem jest też metamorfoza
    silnika Yamahy TDM po zmianie wykorbień na wale.

    pozdr
    DP
    TL-S

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: