eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOd czego zależy siła hamowania silnikiemRe: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
  • Data: 2009-04-08 09:52:03
    Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2009-04-08 10:17:19 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    >>>> Chyba lepszym modelem wyobrażeniowym byłoby R4, mające każdy z
    >>>> cylindrów dużej pojemności - powiedzmy 600 ccm (czyli skromne
    >>>> dwaczterysta) - powinno hamować silnikiem podobnie jak singiel 600.
    >>>
    >>> Porównanie nietrafione.
    >>> Bo inne tłoki byłyby w innych cyklach suwu.
    >>
    >> A jaki to ma wpływ na hamowanie?
    >
    > Bo kiedy tłok idzie w górę w suwie sprężania, ale bez paliwa - hamuje.
    > Jeżeli jest to jeden tłok z czterech nie stawia on takiego "oporu" jak
    > jeden z dwóch w silniku czy jeden, jedyny.
    > Taką mam koncepcję. Ale jeżeli ktoś ma inną, jestem skłonny zmienić zdanie.

    Jeśli są to duże tłoki, mające do pokonania kompresję i każden jeden
    stawia spory opór (duża masa), to moja koncepcja jest taka, że się to
    będzie może nie tyle kumulować, co nakładać jeden za drugi w
    niewielkich odstępach czasu. Plus incercja wału korbowego, który
    zazwyczaj ma jednak koła zamachowe dla każdego tłoka, dostosowane do
    jego wielkości (masy, pojemności jedengo cylindra).


    >>> Poczytaj o nowości w silniku najnowszej R1, jeżeli chcesz zrozumieć jak
    >>> i dlaczego to działa.
    >>
    >> Big Bang jest nastawiony jakby w drugą stronę i z trochę innych
    >> powodów. Zresztą to wcale nie jest taka nowość - AFAIR w silnikach
    >> MotoGP było stosowane już od paru lat.
    >
    > Tu nie chodzi o big bang, ale o ustawienie korbowodu i zapłonu tak, że
    > co pół obrotu wałem następuje zapłon:
    > http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/search
    results/Bike-Reviews/Yamaha/Yamaha-YZF-R1-2009-curre
    nt/?&R=EPI-105784
    http://www.motorcycledaily.com/08september08_2009yam
    aha_yzfr1.htm

    No
    >
    właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang.
    Normalnie w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4, gdzie "--" to
    przerwa pomiędzy zapłonami poszczególnych tłoków. W silniku z Big Bang,
    jest 1----3--2-4 (nie wiem czy nie pochrzaniłem kolejności, ale jest tu
    ona drugorzędna, ważne są właśnie przerwy pomiędzy cyklami). I ZTCP
    głównym powodem, dla którego się z tym kombinuje, jest stabilność w
    głebokich złożeniach - mocne silniki przy tradycyjnym układzie generują
    duże i częstę pulsowanie na tylną oponę, co prowadzi do osłabienia
    przyczepności. Przy Big Bangu przez złamanie regularnej częstotliwość
    trakcja się odczuwalnie poprawia. Ale piszę to z pamięci, czytałem o
    tym z ponad rok temu w książce o maszynach MotoGP, a że nie jestem
    wielkim pasjonatem wyścigów, to coś jednak mogłem pokręcić ;-)


    > I tradycyjnie w polskim języku:
    > http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
    se_thread/thread/9b19086f5204cb36/7688b09d02cf9bea?h
    l=pl&q=big+bang&lnk=ol&

    Taaa,
    >
    dzięki za tego linka - odpowiedź Kucza na mojego posta ubawiła mnie
    setnie, zarówno wtedy, jak i dzisiaj ;-)


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: