  • 21. Data: 2010-01-06 10:53:11
    Temat: Re: Obiektyw do Canona 350D
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "andrzej dulek" hi08jf$fu0$...@n...onet.pl

    > W branży porno niektórzy panowie też posiadają "długi koniec", ale mają duży
    problem z jego wykorzystaniem. Wiem że pojechałem po
    > bandzie, ale sam miałem takie dylematy i na razie pozostałem przy 18-55 IS, który
    poza tym że niektórym zalatuje plastikiem dla
    > mnie optycznie jest OK. Zastanawiam się

    To masz chyba małe wymagania. Dla mnie ten obiektyw służyć
    może do zdjęć ,,poglądowych''. Jakby komórka... ;)

    > nad Sigmą 18-125 OS, który w zakresie 18-50 jest nawet optycznie lepszy od
    posiadanego a powyżej też jest niezły i jako zoom
    > urolopowy wystarczający. Warto się zastanowić czy 18-200 lub 270 warto ze sobą
    tachać skoro powyżej 100 trzeba przymykać ostro
    > przysłonę żeby nie było beznadziejnego mydła. A nawet jeśli oświetlenie pozwala na
    przymknięcie przysłony to bardzo często
    > przejrzystość powietrza zabije ostrość.

    Dla mnie nawet przy 500 mm przejrzystość powietrza nie zabija. :)
    Pomijam rzecz jasna mgły czy dymy, kiedy to z każdej odległości jest źle. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2010-01-06 13:05:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Jan., 21:00, websterrr <w...@g...pl> wrote:

    USMhttp://www.optyczne.pl/index.html?producent=&obie
    ktyw=145&typ=0&moc=0

    > Wiem, e jest gorszy ale kusi mnie te "dodatkowe" 100 mm. Zale y mi na
    > dobrym zbli aniu cho oczywi cie nie tylko na tym.

    nic nie cieszy tak jak swietnie wyostrzony , plastycznie odwzorowny
    obraz.
    ni nie wqrza jak metny , mydlasty obraz - patrzac na niego za kazdym
    razem przypominaja sie blednie wydane pieniadze.

    200 a 300mm roznica nie jest potezna - wiele wiecej tym nie
    przyblizysz.
    na ogol wykorzystuje sie w zoomach skrajje konce.
    wolalbym dobry 70-200 od marnego 75-300 .

    jesli braknie Ci dlugiego konca to w przyszlosci mozesz kupic jakas
    stalke ( czyli jakby skrajny koniec zooma) . nie sa drogie te z
    czasow analogu , jakscia przewazszaja tansze zoomy i bedziez mogl
    powalczyc. takie np 400 mm to juz odczujesz.
    cokolwiek kupisz zawsze wczesniej czy pozniej pozalujesz jesli bedzie
    to kosztem jakosci obrazu.
    zakup taniego obiektywu podraza tylko cene obiektywu dobrego , ktory
    i tak kiedys sie kupi .Po co ?. lepiej od razu kupic dobry. Bedzie od
    zaraz wiecej uciechy przy ogladaniu zdjec i do tego ostatecznie
    wyjdzie taniej.

    Jesi kupisz dobry obiejktyw nie bedziesz mial potrzeby zmiany przez
    kilkanascie lat , gdyz postep nie jest az tak szybki . jesli kupisz
    marna jak wyminiony 70-300 to juz nastepnego dnia bedziecz myslal o
    zamianie.
    Chyba ze obnizysz poprzeczke wymagan.

  • 23. Data: 2010-01-06 14:29:05
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > microtunig czyli mozliwosc a ( podobnie jak b i c) pozwalaja na
    > usuniecie bledu systematycznego.
    > blad przypadkowy pozostaje , ale po usunieciu bledu systematycznego
    > wyniki pomiarow i nastawa winny oscylowac wokol odleglosci
    > prawidlowej , dzieki czemu spadek rozdzielczosci wskutek
    > niedoskoanlosci ostrzenia winen byc akceptowalnie maly.

    A co zrobić, jeśli:
    - dostrojenie dla określonej ogniskowej jest poprawne, ale dla innych
    ogniskowych zooma już się rozłazi
    - dostrojenie dla określonej odległości ostrzenia jest poprawne, ale dla
    innych odległości już nie

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2010-01-06 14:34:46
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > wspanialy optycznie i mechanicznie obiektyw na cale zycie. oczywiscie
    > kupuj.

    Na całe życie to raczej wersja IS.

    --
    Mirek

  • 25. Data: 2010-01-06 14:45:54
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    John Smith wrote:

    > Na całe życie to raczej wersja IS.

    Jak kupisz to umrzesz z głodu spłacając kredyt?

    wer

  • 26. Data: 2010-01-06 14:59:37
    Od: John Smith <u...@e...net>

    b...@n...pl napisał(a):

    > Jak kupisz to umrzesz z głodu spłacając kredyt?

    Pierwsze dno: nie.
    Drugie dno: nie rozumiem.

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2010-01-06 15:06:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A co zrobić, jeśli:
    > - dostrojenie dla określonej ogniskowej jest poprawne, ale dla innych
    > ogniskowych zooma już się rozłazi

    odpowiedz jest natychmiastowa.
    przymykac przyslone do 5,6 i wiecej lub w skrajnych przypadkach
    stosowac 2 poprawki.!!!

    > - dostrojenie dla określonej odległości ostrzenia jest poprawne, ale dla
    > innych odległości już nie

    powazny problem AF to:
    zaleznosc pomiaru od temp barwowej swiatla.

    tzn nawet idealnie zjustowany i precyzjynie pracujacy AF bedzie
    roznie ostrzyl w dzien sloneczny np o zachodzie a inaczej w dzien
    pochmurny.

    akurat wczraj zrobilem sobie jeden pomiar:
    rozdzielczosc uzyskana przy podswietleniu tablicy swiatlem bialym ( na
    czas ostrzenia ) : 4201 lini na wysokosc obrazu.

    przy tych samych nastawach dla ostrzenia przy uzyciu swiatla
    czerwonego lampy blaskowej uzyskana rozdzielcztosc wynosi : 3318 lini /
    mm

    obiektyw AF byl strojony do swiatla bialego.

    obiektyw ktory wymaga roznych justacji dla roznych ogniskowych
    nadaje sie do kosza , albo trza ostrzyc recznie lub na det kontrastu ,
    ew przymykac znacznie .
    mam taki obiektyw . pod aps-c jest nim 27-70/2,8 L

    rozbieznosc jest duza , jesli musialem stosowac to dla zakresu 24-50
    uzywam justacji - 10 , dla zakresu powyzej 50 juistacji 0

    oczywiscie tak sie nie da pracowac.
    Na szczescie ten obiektyw pod FF pracuje wspaniale , fluktuacje
    rozdzielczosci wskutzekl nieprawidlowosci ostzenia sa w normie -
    poprawka nie jest konieczna w calym zakresie.

    Jak do tej pory moja hipoteza robocza ze ew . ze zmiana odleglosci
    zmienia sie tez wymagana justacja sie nie potwierdzila. Dla paru
    pomierzionych obiektywow korekta nie zmieniala sie z odlegloscia
    ostrzenia ( ale zmienia sie rozdzielczosc obiektywu w zaleznosci od
    odleglosci , czyli polozenia soczewki ruchomej , nie ma to jednak
    wplywu na blad systematyczny ostrzenia ).

    Z tego co stweirdzilem na podstawie pomiarow wlasnych.

    - ocieplenie barwy swiatla skraca nastawe AF , pomiar idzie w
    kierunku BF , przy oziebieniú barwy swiatla ( w kierunku ku
    niebieskiemu ) uklad AF ostrzy dalej.

    - jesli wraz ze zmiana ogniskowej zmienia sie blad systematyczny
    ostrzenia to albo trzeba dostosiowac poprawki do ogniskowych ( w
    praktyce rzadko wykonalne) , albo trzeba przymykac glebiej obiektyw by
    zwiekszyc GO , albo rezygnowac z det fazy

    stwierdzilem ze dla wiekszosci obiektywow zmiana bledu ostzenia jest
    na tyle nie duza ze dla zoomow mozna znalezc korekte kompromisowa .
    Ale sa wyjatki.

    Dla formatu FF te same obiektywy pracuja duza lepiej. To potwierdza
    moja hipoteze , ktora juz dawno postawilem tutaj ze af w Canonie aps-
    c jest niedorobiony - zasada zostala przejeta z FF , gdzie tolerancja
    na bledy ostrzenia jest wieksza. Mozliwosc wprwadzenia justacji w
    nowych aparatach poprawia systuacje dla stalek , dla zoomow
    czesciowo.

    Ja kazdy obiektyw po zakupie mierze ze wzgleu na bledy AF i stosuje
    poprawki , i to w zasadzie rozwiazuje problem precyzji AF w rozsadnym
    aparacie.
    Tutaj dla przykladu pomierzylem sobie wczoraj AF dla 15/2,8 canona
    pod format FF.
    przykladowy wykres konieczna poprawka +5.
    Dzieki temu wiekszosc pomiaroa odleglosci oscyluje w zakresie maksimum
    ok 130 pl/mm.

    bez tej poprawki rozdzielczosc oscyluje w zakresie ok 100 pl/mm
    wykresik jeszcze cieply - to trza robic bezwzglednie jesli chemy
    dostac od obiektywu to za co zaplacilismy:

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5423642067937930818

  • 28. Data: 2010-01-06 15:12:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jan., 15:34, John Smith <u...@e...net> wrote:
    > XX YY napisa (a):

    > Na ca e ycie to raczej wersja IS.
    >
    > --
    > Mirek

    pojawia sie nowa generacja IS pozwalajaca wydluzac czas o dalsze 1 ev.
    ( nikon w versji II).
    pewnie posiadacze starszych IS przed zakonczeniem zycia beda jednak
    zmieniac na wersje II.

    tamron , oczekiwany 17-50 z VC okazuje sie ze IS jest nieskuteczny-
    wplyw minimalny.

    ja sie obchodze bez IS , ale oczywiscie nie kazdy musi.
    Sytuacja kiedy brakuje mi IS zdaza sie moze raz w roku . Ale
    watpliwosci nie ma - lepiej z IS niz bez IS , z tym ze bez IS tez da
    sie zyc.

  • 29. Data: 2010-01-06 15:16:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > - ocieplenie barwy swiatla  skraca nastawe AF , pomiar idzie w
    > kierunku BF , przy oziebieniú barwy swiatla ( w kierunku ku
    > niebieskiemu )  uklad AF ostrzy dalej.

    sorry w kierunku front focus ( za blisko)

  • 30. Data: 2010-01-06 15:38:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > Ale watpliwosci nie ma - lepiej z IS niz bez IS , z tym ze bez IS tez da
    > sie zyc.

    Jasne. Bez aparatu też da się żyć, ale jak miałbym wybrać obiektyw w tym
    zakresie ogniskowych "na całe życie" (wiem, totalna abstrakcja, ale ja
    mam wyobraźnię), to jednak wybrałbym stabilizowany.

    --
    Mirek