  • 1. Data: 2010-01-04 21:56:28
    Temat: Obiektyw do Canona 350D
    Od: websterrr <w...@g...pl>

    Witam wszystkich,

    Od kilku miesięcy jestem właścicielem Canona EOS 350D z obiektywem 18-55
    (tym z zestawu).

    O pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem dodatkowego obiektywu.
    Ponieważ o tym 18-55 słyszałem i czytałem wiele złego a niewiele dobrego
    zastanawiałem się nad kupnem obiektywu uniwersalnego np. Canon EF-S
    18-200mm f/3.5-5.6 IS http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9050&p=0

    Ale myślałem też żeby kupić coś uzupełniającego do tego 18-55 np.:
    Canon EF 70-200 mm f/4L USM
    http://www.optyczne.pl/index.html?producent=&obiekty
    w=30&typ=0&moc=0

    lub Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM
    http://www.optyczne.pl/index.html?producent=&obiekty
    w=145&typ=0&moc=0

    Jest tego tyle, że mam już mętlik w głowie. Zastosowanie - amatorskie,
    zdjęcia okolicy z pobliskiej górki, czasami ptaki w locie, czasem jakiś
    niżej przelatujący samolot ;-). Budżet - ok. 1500 zł lub 500-600 $ (będę
    kupował w USA). Chciałbym aby obiektyw posłużył przez kilka najbliższych
    lat nawet jeśli kiedyś przejdę na jakiegoś lepszego Canona.

    Drugie, krótsze pytanie - czy dłuższe (1-2 h) przebywanie mojej 350tki w
    temperaturze -10/-15 st. C mocno jej zaszkodzi? Czy mogę bez przeszkód
    wybrać się na spacer z aparatem po okolicy? Mieszkam w Polsce
    północno-wschodniej ;-).

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Websterrr

  • 2. Data: 2010-01-05 10:01:28
    Temat: Re: Obiektyw do Canona 350D
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    W dniu 2010-01-04 22:56, websterrr pisze:
> [...]
    > Ponieważ o tym 18-55 słyszałem i czytałem wiele złego a niewiele dobrego
    > zastanawiałem się nad kupnem obiektywu uniwersalnego np. Canon EF-S

    Tzn. chcesz sobie zwiększyć zakres ogniskowych, tak?
    Bo jeśli zamiennik sensu stricte, to dobrym rozwiązaniem w umiarkowanej
    cenie może być Sigma 17-70 - teraz wyszedł nowy model, z antiszejkiem i
    napędem ultradźwiękowym, ale stara wersja bez tego nie jest zła, a
    pewnie teraz stanieje.

> [...]
    > temperaturze -10/-15 st. C mocno jej zaszkodzi? Czy mogę bez przeszkód
    > wybrać się na spacer z aparatem po okolicy? Mieszkam w Polsce

    Nie zaszkodzi raczej.

    Uważaj tylko:
    - aby mieć zapasowy/naładowany akumulator
    - ostrożnie na plastikowe częsci, np. klapki akku, karty - na mrozie
    łatwiej ułamać
    - LCD będzie pewnie działał z lekkim opóźnieniem
    - przed powrotem do ciepłego pomieszczenia, schowaj aparat do torby i
    nie wyjmuj przez kilkanaście/kilkadziesiąt minut. dodatkowo pomogą
    osuszacze (takie jak np. w pudełkach z butami) oraz szczelne zawinięcie
    torby w foliowy worek (bez powietrza)
    - nie trzymaj aparatu pod kurtką, zaparuje Ci (lepiej chować do torby)

    No i na mrozie matryca mniej szumi ;-)

    Pozdrawiam!
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    twórcza fotografia
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 3. Data: 2010-01-05 10:14:11
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Ja uzywam:

    http://www.photozone.de/canon-eos/293-tamron-af-18-2
    50mm-f35-63-di-ii-ld-aspherical-if-macro-canon-lens-
    test-report--review

    (tez mam 350D)

    i jestem z niego bardzo zadowolony.

    Polon

  • 4. Data: 2010-01-05 10:48:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > zastanawiałem się nad kupnem obiektywu uniwersalnego np. Canon EF-S
    > 18-200mm f/3.5-5.6 IShttp://www.fotopolis.pl/index.php?n=9050&p=0

    odpowiedz jest natychmiastowa:

    to obiektyw dla ludzi bez wymagan jakosiowych cierpiacych na nadmiar
    pieniadza a wiec wyrzucajacych w bloto.

    > Ale myślałem też żeby kupić coś uzupełniającego do tego 18-55 np.:
    > Canon EF 70-200 mm f/4L USMhttp://www.optyczne.pl/index.html?producent=&obie
    ktyw=30&typ=0&moc=0

    wspanialy optycznie i mechanicznie obiektyw na cale zycie. oczywiscie
    kupuj.

    > lub Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS
    USMhttp://www.optyczne.pl/index.html?producent=&obie
    ktyw=145&typ=0&moc=0

    jesli kupisz wczesniej wyminiony , to ten nie jest potrzebny , zreszta
    ma gorsze wlasnosci optyczne.

> [...]
    > temperaturze -10/-15 st. C mocno jej zaszkodzi? Czy mogę bez przeszkód
    > wybrać się na spacer z aparatem po okolicy? Mieszkam w Polsce

    mozesz .
    warto trzymac w poblizu ciala , albo i wlozyc za pazuche bez
    przesady zeby nie zaparowal.

  • 5. Data: 2010-01-05 11:08:19
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...dobrym rozwiązaniem w umiarkowanej cenie może być Sigma
    > 17-70 - teraz wyszedł nowy model, z antiszejkiem i napędem
    > ultradźwiękowym, ale stara wersja bez tego nie jest zła, a
    > pewnie teraz stanieje.

    Do Autora wątku:
    To moja subiektywan ocena, ale powiem Ci tak: nie kupuj
    Sigmy, bo się zawiedziesz. Nie jest tajemnicą że Sigmy źle
    współpracują z canonowskim AF. Zapewne inni też coś dorzucą
    do mojej opinii. Napomiast bardzo Ci polecam canona
    28-135/3,5-5,6 IS USM. Będziesz bardzo zadowolony, a w
    kosztach też się zmieścisz :-))).

  • 6. Data: 2010-01-05 12:02:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Nie jest tajemnicą że Sigmy źle
    > współpracują z canonowskim AF.

    Mam tylko dwie sigmy i naleza do najlepiej pracujacych pod wzgledem af
    z canonem.
    lepiej od canonowskich obiektywow.

  • 7. Data: 2010-01-05 12:19:29
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Nie jest tajemnicą że Sigmy źle
    > Mam tylko dwie sigmy i naleza do najlepiej pracujacych pod wzgledem af
    > z canonem.
    > lepiej od canonowskich obiektywow.

    A ja też miałem kilka Sigm do Canona i do Nikona i sprzedałem ze względu na
    tragiczny AF.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 8. Data: 2010-01-05 12:26:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Jan., 13:19, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:

    > A ja te mia em kilka Sigm do Canona i do Nikona i sprzeda em ze wzgl du na
    > tragiczny AF.
    >
    > pozdrawiam,
    > gietrzy
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

    precyzja AF to sprawa wspolptracy konkretnego obiektywu z konkretnym
    korpusem.
    Nie badelem zaleznosci pomiedzy precyzja ostrzenia produktow roznych
    firm a jedynie akurat te 2 obiektywy ktore mam naleza do najlepiej
    ostrzacych i akurat nie wymagaly praktycznie microtuningu AF.
    Trza dostroic i tyle. Canony z silnikiem USM wymagaly u mnie
    wiekszego dostrojenia i maja wiekszy rozrzut.

    Nie mam podstaw aby zgodzic sie z teza w poscie do ktorego sie
    odnioslem.
    problemy z af moga wystapic w kazdym modelu obiektywu.

    jesli sigma pod aps-c do trza kupic obiektyw z oznaczeniem dg.
    czy ta 17 - 70 jest dg ?

  • 9. Data: 2010-01-05 12:27:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Jan., 13:26, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > problemy z af moga wystapic w kazdym modelu obiektywu.
    >
    > jesli sigma pod aps-c do trza kupic obiektyw z oznaczeniem dg.

    sorry trza kupic z oznaczeniem dc , DC ( digital camera )
    z uznaczeniem DG ( digital ) sa pod FF.

    czy ta sigma jest DC ?

  • 10. Data: 2010-01-05 13:02:26
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Trza dostroic i tyle.

    Tego się nie da dostroić przy pomocy funkcji M/AF, trzeba wysyłać (w Polsce
    przesyłka płatna!) szkło z aparatem! do serwisu, który coś tam wymienia w
    obiektywie, ba, znane są przypadki, że i autoryzowane serwisy Sigmy nie są w
    stanie dostroić (kilka prób) obiektywów Sigmy tak by poprawnie współpracowały z
    korpusami innych firm.

    Microtuning AF- jak to nazywasz, wykłada się w zależności od odległości
    ostrzenia a regulacja z odległości ogniskowa x10 to kompromis, który w
    większości przypadków się wykłada (raz zdjęcie ostre raz nieostre).

    pozdrawiam,
    gietrzy