  • Data: 2009-12-11 00:43:41
    Temat: Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Dec 2009 22:52:32 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Kiedyś takie praktyki były nagminne. Milicjant z drogówki brał dowód
    > osobisty, pierwsze co robił to zaglądał do rubryki zatrudnienia i na
    > tej podstawie określał ile może wziąć w łapę.

    Teraz ma w radiowozie terminal komputerowy...

    > Ale przecież spór nie dotyczy porównania sytuacji obecnej z przyszłością,
    > tylko tego co mamy teraz z tym co pozostało po PRL. Obecni tutaj zwolennicy
    > rozwiązań z przeszłości wolą "instrukcje obsługi obywatela", z której władza
    > (albo inny obywatel) może odczytać historię zamieszakania, stan rodzinny,
    > miejsca pracy itd.
    > Ja wolę dostęp do takich informacji ograniczać. Tak
    > jak to teraz ma miejsce.

    Owszem, mamy prawo o ochronie danych osobowych itd. Z drugiej strony
    - informacja o nas jest porozrzucana w różnych bazach danych -
    urzędów, ZUS-ów, zakładów pracy, banków. Do ilu z nich mają dostęp
    organy władzy...?
    Do tego informacja, którą sami "rozsiewamy", świadomie albo nie,
    prowadząc jakąś działalność albo choćby bawiąc się. Czasem wystarczy
    wrzucić w googla imię i nazwisko interesującej nas osoby.

    A zachowania rodem z PRL-u pewnie jeszcze długo będziemy spotykać...
    Co gorsza także u tych, którzy PRL-u nie pamiętają.

    --
    Artur Stachura