  • Data: 2012-12-26 19:25:36
    Temat: Re: [OT] Filtr optyczny na promieniowanie widzialne
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-26 19:08, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Po czym to można poznać?

    Po tym że biały nie jest już żółty itp :)

    Być może. Nie mam z nim kontaktu. Właściciel też nie.

    > Pokazać mu ten sam przedmiot w różnym świetle i za każdym razem nazwać
    > w ten sam sposób.

    Powoduje to powiększenie przestrzeni. Już probowalem :) Np. możesz
    nazwać czarny i biały X. Potem jak nazwiesz szary, to wszystko
    jasniejsze i ciemniejsze od szarego jest X. Właściciel jest zadowolony z
    takiego podejścia, zazwyczaj nie robisz takich blednych kombinacji
    podczas normalnej pracy.

    Miałem w ręku wieki temu fabryczne urządzenie klasyfikujące kolory za
    ogromne pieniadze przeznaczone dla niewidomych. Zabite dechami,
    "czerwony" rozciągał się od różowego do fioletowego. Wtedy tez zrobiłem
    swoje oparte o diody RGB i fotorezystor, o dziwo jakośc klasyfikacji
    była lepsza, wystarczyło napisać naiwny algorytm, ale lepszy niż if (r >
    30 ) then red(). Ogólnie rynek na takie urządzenia jest, ale z jakiejś
    przyczyny mają idiotycznie mizerną jakość i kosztują niewierygodne
    pieniądze.

    > Czyli po prostu odtwarza mój głos. I tego właśnie się obawiam -- czy on
    > w ogóle ma jakis algorytm taksonomiczny, czy po prostu gada co to mu
    > najbardziej przypomina. On w ogóle nie musi kojarzyć ze sobą czerwonych
    > maków na Monte Cassino z czerwoną płachtą na byka.

    Myślę że klasyfikuje kolor w przestrzeni HSB do najbliższej grupy. Nie
    znam szczegółow. Domyślam się. Zainteresował mnie temat z powodu moich
    prywatnych doświadczeń w tym temacie.