  • Data: 2012-12-26 19:08:49
    Temat: Re: [OT] Filtr optyczny na promieniowanie widzialne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Jest funkcja "balans bieli" i ona działa ok, np. znikają przesunięcia od
    > świetlówek itp.

    Po czym to można poznać?

    > Niestety nie eliminuje właśnie. Ciezko mi dyskutowac jak działa, po
    > prostu gorące przemioty powodują ogromne zakłucenia. Podobnie np.
    > świetlówka UV powoduje kompletne idiotyzmy. Szumak czegoś czym można
    > tanio zasłonić optykę, ale sam temat mnie bardzo zainteresował.

    > Nie wiem, wlaściciel tej zabawki też nie. Kusiło mnie aby ją obejrzec w
    > środku, ale nie wolno mi otwierać. Kiedys zbudowalem podobna, ale
    > aktywną (3x diody RGB i fotorezystor), też z klasyfikacją barw poprzez
    > uczenie. Moje działalo, ale to jest lepsze, dziala na odległość (jak
    > ręczny pirometr).

    Spektrofotometry często mają zakres obejmujący IR i UV, ktoś mógł
    przefajnować i wziąć wszystko do analizy. Pszczoły widzą ultrafiolet
    i dla nich białe kwiatki mogą mieć różne kolory, w zależności od gatunku.

    > Możesz nazwać dowolnie, nie znam algorytmu klasyfikującego, ale działa
    > dostatecznie dobrze.

    Pokazać mu ten sam przedmiot w różnym świetle i za każdym razem nazwać
    w ten sam sposób.

    > Odpowiada twoim własnym głosem ;)

    Czyli po prostu odtwarza mój głos. I tego właśnie się obawiam -- czy on
    w ogóle ma jakis algorytm taksonomiczny, czy po prostu gada co to mu
    najbardziej przypomina. On w ogóle nie musi kojarzyć ze sobą czerwonych
    maków na Monte Cassino z czerwoną płachtą na byka.

    --
    Jarek