  • Data: 2012-12-26 23:50:00
    Temat: Re: [OT] Filtr optyczny na promieniowanie widzialne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Uczy widzący. Chyba tak to było zaprojektowane. Znalezienie osoby
    > widzącej która zrobi Ci taką przysługę jest chyba możliwe.

    Wciąż jednak nie rozumiem po co sprzedawać urządzenie niegotowe do użytku.
    Nazwy kolorów należą chyba do tak zwanej "rzeczywistości obiektywnej"
    i można taką wiedzę załadować do ustrojstwa już w fabryce.

    > Cała fizyka barw sprawadza się do prostego szukania najbliższego znanego
    > pojęcia w RGB czy HSB czy jeszcze czymś innym, i to jest wystarczające.

    Drukarze używają densytometrów, a graficy komputerowi kalibratorów do
    monitorów. Te urządzenia działaja podobnie, można im dać soft, który
    będzie gadał jak się obserwowanny kolor nazywa (na przykład we wzorcach
    Pantone).

    > Pamiętaj, że chodzi o to aby do różowych butów nie dobrać zielonej
    > sukienki. To nie musi byc specjalnie dobre, ma być wystarczające.

    No własnie tego nie wiedziałem. Spodziewałem się, że to ma być pomoc
    w nawigacji i orientowaniu się w otoczeniu.

    > I nawet te fabrycznie prymitywne detektory sprawdzają się wystarczająco
    > w tym zastosowaniu.

    Ale im szkodzi IR i UV. Coś mi się widzi, że ktoś zbrnął w -- nomen
    omen -- ślepą uliczkę. Zamiast robić prymitywny detektor, który później
    i tak trzeba korygować "okularami", lepiej napisać aplikację na androida
    -- cyk fotkę smartfonem, a ten od razu gada jaki kolor widzi. Jakoś nie
    zauważyłem, by na zdjęciach z cyfrówek gorący piec wychodził inaczej niż
    zimny. I jeszcze dość łatwo odróżnić, czy sukienka ma jednolity kolor,
    czy jest w paski albo we wzorek.

    Jarek

    --
    Na wkus i cwiet tawariszcza niet.