-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<1...@t...no1>
<6...@g...com>
<5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5...@g...com>
<7...@g...com>
<1pmblnhub10i3$.8zqwk6lbawcu$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<lefc8as8nwac$.eiu9zpv0d487.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
In-Reply-To: <b...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Fri, 1 Feb 2019 15:49:05 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 71
Message-ID: <5c545ca8$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.190.184
X-Trace: 1549032616 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 83.26.190.184:54590
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4600
X-Received-Body-CRC: 2852287135
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740658
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:bebfb388-dd8f-4549-98de-6212b19c186d@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:55:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]
>Zalety alternatorów:
Zalety najwyrazniej byly, skoro pradnice DC wyginely :-)
Tylko trudno powiedziec ktora w jakim stopniu sie liczyla.
A z braku aktualnej produkcji nawet nie ma jak porownac parametrow.
>- rozpoczyna dostarczanie mocy przy znacznie mniejszej prędkości
>obrotowej niż prądnica
IMO kwestia konstrukcyjna.
>- większy zakres prędkości obrotowych w których alternator może
>pracować z uwagi na brak komutatora
>- większa moc niż prądnica o podobnych wymiarach
>- większa maksymalna prędkość obrotowa - do 15000 obr/min
>(krótkotrwale do 20000 obr/min)
Silniki w odkurzaczach kreca sie szybko, a komutator maja.
>- samoczynne ograniczenie prądu obciążenia (pobieranego z
>alternatora)
Hm, czy to zaleta ?
>- biegunowość napięcia niezależnie od kierunku obrotów
A z tym to roznie. Samowzbudna moze miec taka zalete.
Tylko po co - syrenka co prawda potrafila odpalic do tylu, ale jechac
tak sie raczej nie dalo.
>- duża niezawodność i trwałość ograniczona jedynie żywotnością łożysk
I podejrzewam, ze to byl jeden z wazniejszych powodow.
Tylko ze szczotki w alternatorze sie jednak troche scieraja, a i
pierscienie wycieraja.
>- uproszczona budowa regulatora - brak wyłącznika zwrotnego i
>ogranicznika prądu
w dobie elektroniki pewnie prosto realizowalne.
>- możliwość stosowania akumulatorów o mniejszej pojemności
A to nie wiem czemu - to slabe ladowanie na niskich obrotach ?
>"Prądnice prądu stałego obecnie są stosowane rzadko gdyż, czas pracy
>silnika spalinowego w stanie jałowym,
>przy ruchu samochodu osobowego w mieście dochodzi do 40% całego czasu
>pracy,
>a w przypadku autobusów miejskich do 60% całego czasu pracy.
ale autobusy nie maja wysokich obrotow silnika :)
>Moc na jednostkę masy, otrzymana z prądnicy prądu stałego, jest
>niewielka i wynosi 40÷70 W/kg.
>W przypadku stosowania alternatorów przy takiej samej objętości i
>masie otrzymuje się maszynę o 2÷3 razy większej mocy.
>Moc na jednostkę masy uzyskana z alternatora o klasycznej budowie
>wynosi 100÷200 W/kg. Jeszcze korzystniejsze wskaźniki objętości i
>mocy na jednostkę masy >otrzymuje się w przypadku alternatorów
>kompaktowych.
Ciekawe, jakby to dzis wygladalo ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.19 20:18 HF5BS
- 01.02.19 20:40 HF5BS
- 01.02.19 20:58 HF5BS
- 01.02.19 21:02 J.F.
- 01.02.19 21:20 HF5BS
- 01.02.19 23:56 gienek
- 02.02.19 00:09 J.F.
- 02.02.19 11:04 Paweł Pawłowicz
- 02.02.19 14:24 Tomalo
- 02.02.19 14:32 Tomalo
- 02.02.19 16:38 RoMan Mandziejewicz
- 02.02.19 17:48 Tomalo
- 03.02.19 19:03 J.F.
- 03.02.19 19:15 J.F.
- 03.02.19 19:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS