-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@t...no1>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<1...@t...no1>
<6...@g...com>
<5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5...@g...com>
<7...@g...com>
<9...@g...com>
<1uhrglrn99bre.2l4yen7hdry4$.dlg@40tude.net>
<4...@g...com>
<n...@4...net>
<b...@g...com>
Date: Fri, 1 Feb 2019 13:04:25 +0100
Message-ID: <alhe9uzxju6c$.1nkokcqcsecph.dlg@40tude.net>
Lines: 54
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1549022655 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 484 82.143.187.50:54585
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740653
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 1 Feb 2019 03:29:57 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>> Oczywiscie w traktorach potworach z silnikami 150 koni sa
>>> alternatory ale w malych caly czas pradnice. To sa te same pradnice
>>> co w warszawiance. Po co zmieniac jak sie sprawdzily.
>>
>> A po co zmieniac w samochodach ? Widac alternatory lepsze ..
>
> Nikt już nie stosuje prądnic prądu stałego! Jedyna możliwość, to jako część
zamienna do istniejącego urządzenia np. Ursusa C-330. Prądnica prądu stałego ma
szereg bardzo poważnych wad w stosunku do prądnicy trójfazowej prądu przemiennego -
tzw. alternatora.
> 1. Jest cięższa i wymaga większej ilości materiałów dla tej samej mocy.
Nie jestem taki pewny.
Nikt nie robi, wiec trudno porownac :-)
> 2. Musi być stosowany skomplikowany układ regulacji napięcia, bo
> prądnica wymaga dodatkowo wyłącznika prądu zwrotnego (aby
> akumulator się nie rozładował po wyłączeniu silnika),
Owszem, w alternatorach zgrabnie to wychodzi, ale czy az takie
skomplikowane ... jeden przekaznik, albo nawet nie ...
> oraz regulatora prądu.
Nie jestem przekonany, bo jaki prad chcesz regulowac ?
> Załatwia to jedno urządzenie elektromechaniczne
> zwane "reglerem". Alternator tych rzeczy nie wymaga, regulacja
> prądu jest automatyczna a prąd zwrotny blokują diody mostka a
> wystarczy tylko półprzewodnikowy regulator napięcia - lub
> elektromechaniczny.
No jak nie wymaga, skoro regler (czyli po szkopsku regulator) nadal
jest ?
> 3. Praktyczny brak ładowania na obrotach biegu jałowego, gdzie alternator ładuje
przy tych obrotach znakomicie.
Kwestia tylko doboru.
> 4. Większa zawodność - komutator.
Zdecydowanie.
Zuzywajace sie szczotki, zuzywajacy sie komutator ... w alternatorze
tez sie zuzywaja, ale znacznie wolniej.
> 5. Bardziej skomplikowana konstrukcja
Bardzo podobna akurat.
Nie liczac komutatora.
> 6. itd, itp.
No i efekt widac - pradnic juz nikt nie uzywa.
Tylko trzeba bylo opanowac produkcje diod duzej mocy ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.19 13:33 J.F.
- 01.02.19 13:33 Tomalo
- 01.02.19 15:49 J.F.
- 01.02.19 20:18 HF5BS
- 01.02.19 20:40 HF5BS
- 01.02.19 20:58 HF5BS
- 01.02.19 21:02 J.F.
- 01.02.19 21:20 HF5BS
- 01.02.19 23:56 gienek
- 02.02.19 00:09 J.F.
- 02.02.19 11:04 Paweł Pawłowicz
- 02.02.19 14:24 Tomalo
- 02.02.19 14:32 Tomalo
- 02.02.19 16:38 RoMan Mandziejewicz
- 02.02.19 17:48 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=