eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a0d:dd4e:: with SMTP id g75mr213186ywe.5.1549020122863; Fri, 01
    Feb 2019 03:22:02 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a0d:dd4e:: with SMTP id g75mr213186ywe.5.1549020122863; Fri, 01
    Feb 2019 03:22:02 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!v55no5378364qtk.0!news-out.google.com!h3ni2893qtk.1!nntp.google.com
    !v55no5378355qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-f
    or-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 1 Feb 2019 03:22:02 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <6...@4...net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <3...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 01 Feb 2019 11:22:03 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740647
    [ ukryj nagłówki ]

    > >> No to ja sobie zechce 2x dziennie doladowac do 16V ... a moze lepiej
    > >> 4x dziennie ?
    > >>
    > >> A przy jakim napieciu uznajesz, ze aku rozladowany i podlaczasz
    > >> prostownik ?
    > >
    > > Nie ma potrzeby ładować dziennie.
    >
    > Skoro to takie dobre, to moge i dwa razy dziennie :-P

    Możesz, tylko po co. Akumulator nie musi mieć przecież stale 100% stanu naładowania.
    Jak okresowo jego ładunek jest mniejszy, to po to on właśnie jest. Chodzi tu raczej o
    to, żeby uzupełnić ładunek jak akumulator się wyczerpał. A ponieważ alternator nie
    jest tego w stanie skutecznie zrobić to produkuje się zewnętrzne ładowarki.


    >
    > >Wystarczy zastosować się do wskazówek producenta i doładowywać raz na miesiąc lub
    w miarę potrzeb.
    >
    > No przeciez Volvo pisze "Akumulator należy ładować do pełna co
    > najmniej raz na trzy tygodnie. Ale należy to
    > robić przy każdej okazji, na przykład podczas
    > zatrzymania się na noc lub w czasie przerw
    > weekendowych."
    > To ja ma gniazdko w domu, w pracy i moge dwa razy dziennie :-)

    Możesz, bo kto bogatemu zabroni! No, ja mogę nie wiedzieć. Ale taki producent jak
    Volvo czy Toyota (bo w jej materiałach znajdziesz podobne info) chyba się na tym
    lepiej znają niż nasz Zenuś. ;)
    Moja praktyka pokazuje, że okresowe podładowanie akumulatora ma sens praktyczny i
    ekonomiczny.
    Można też to kompletnie zlać licząc się z tym, że nie znając stanu naładowania być
    może się jeździ z połowicznie naładowaną baterią, która szybko stanie się
    bezwartościowa z powodu trwałego zasiarczenia.



    >
    > > Stan naładowania określisz mierząc go testerem albo areometrem.
    >
    > Areometrem nie moge, bo nie mam dostepu do korkow.
    >
    > A tester to jaki ?

    W google wpisz. Robią dziś tego w tysiącu i jeden gatunku. Może być
    konduktometryczny, może być opornica z woltomierzem, itd.


    >
    > > Akumulator to proste urządzenie.
    > > Nie trzeba się nim jakoś specjalnie zajmować.
    >
    > No wlasnie. Ustawic (zadanie dla fabryki) regulator na 14V i zapomniec
    > o akumulatorze :-)
    >
    > >Jak się da to sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnić wodą
    destylowaną i doładować.
    >
    > Zacytuj fabryczna instrukcje :-P

    Znajdziesz w necie bez problemu dla akumulatorów, które mają dostęp do cel część
    producentów zaleca okresową kontrolę.
    Uznany w całym świecie ukraiński producent znakomitych skądinąd akumulatorów podaje:
    http://www.westa.com.ua/pl/cms/garanties.html
    Przeczytaj:
    3 PRZYGOTOWANIE AKUMULATORA DO PRACY
    3.5
    Po zakończeniu ładowania należy sprawdzić poziom i gęstość elektrolitu.
    W razie konieczności należy uzupełnić poziom elektrolitu zgodnie ze specyfikacją
    określoną w pkt 1.2.
    Gęstość elektrolitu w poszczególnych celach nie może różnić się o więcej niż 0,01
    g/cm3. Zbyt wysoką gęstość elektrolitu należy zmniejszyć poprzez dolanie wody
    destylowanej.
    Po unormowaniu poziomu i gęstości elektrolitu akumulator należy ładować przez 40
    minut pod napięciem 15-16V w celu intensywnego zmieszania elektrolitu.
    Poziom elektrolitu należy dostosować do wymagań określonych w pkt 4.6.

    Jest? Co nie ma jak jest!



    >
    > Sie nie da, bo korki zaklejone.
    > Tzn sie da, ale gwarancja zniknie :-)
    >
    > >To cała obsługa okresowa. Jednak ta obsługa moim zdaniem jest konieczna tak samo
    jak obsługa każdego innego urządzenia technicznego.
    >
    > Miliony ludzi nie dotykaja wcale ... no ale moze im wytrzymuje 4-5 lat
    > zamiast 8 :-)


    Oczywiście. Stąd pisałem; można to olać i wymieniać częściej, ale można nie olewać i
    wymieniać rzadziej. Każdy ma wybór, w żadnym razie nikogo przecież nie zmuszam, tym
    bardziej, że nie każdy ma możliwość doładowania okresowego - z różnych powodów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: