-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!npeer.de.kpn-eurorings.n
et!npeer-ng0.de.kpn-eurorings.net!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.co
m!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.
neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.n
eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<1...@t...no1>
<6...@g...com>
<5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5...@g...com>
<7...@g...com>
<1pmblnhub10i3$.8zqwk6lbawcu$.dlg@40tude.net>
<q30iue$5ip$1@node1.news.atman.pl>
Date: Fri, 1 Feb 2019 09:42:11 +0100
Message-ID: <114q8oxcq5uo2$.11l5opqhocvva$.dlg@40tude.net>
Lines: 74
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1549010521 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 496 82.143.187.50:53224
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4695
X-Received-Body-CRC: 2396668815
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740635
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 1 Feb 2019 05:46:05 +0100, HF5BS napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:1pmblnhub10i3$.8zqwk6lbawcu$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Thu, 31 Jan 2019 06:16:45 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>> To nie czytaj! Nie ma takiego obowiązku. Prądnica w Żuku miała napięcie
>>> znamionowe 12 V natomiast alternator we współczesnym samochodzie ma
>>> napięcie znamionowe 14 V.
>>> Widzisz, te drobna różnicę?
>>
>> Przeciez skoro uwazasz, ze 14V nie naladuje akumulatora do pelna, to
>> 12V nie naladuje wcale.
>
> Naładuje (wypraktykowane), ale bardzo mało. Może na światła i jedno
> zakręcenie wystarczy...?
>
>>
>> Po prostu - to napiecie "znamionowe". Czyli "pradnica przeznaczona do
>> samochodow z instalacja 12V". A dokladniej "instalacji o napieciu
>> znamionowym 12V"
>>
>> A tak naprawde to ~14V.
>
> W Syrenie mierzyłem, dochodziło do ok. 14.5. Nie chciałbym, aby jakieś 16
To byl prosty elektromagneto-mechaniczny regulator.
Dzialal tak, jak go ktos wyregulowal, plus starzenie sprezyn,
wypalanie stykow itp.
Ogolnie Syrena z zapalaniem nie miala klopotow.
> (1) z fiutkiem (z kawałkiem znaczy się), upaliło mi żarówkę w światłach,
> zwłaszcza w środku nocy gdzieś pod Zadupicami Mniejszymi, choćby i w środku
19V nie pali .. przynajmniej nie od razu
> lasu w deszczową pogodę. A do tego zjarało choćby radio, że "panie, nie jedź
> pan przez Zadupice, bo tam lokalny strumyk wywaliło i podmył drogę po
> ulewach. Sytuacja mocno osob liwa, ale nie nierealna, jak już żzycie zdążyło
> tu i tam pokazywać, może szczegóły były inne.
Radia tez nie pali ... poza tym w Syrenie nie bylo radia, a w
Zadupicach nie bylo telefonu, zeby mogli cala Polske powiadomic :-)
O dokladne mierniki tez bylo trudno, wiec ten amperomierz to byl dobry
pomysl ... ale w Syrenie juz go nie bylo.
>> Zreszta pradnica jak alternator byla regulowana - to regulator
>> wyznaczal napiecie.
> Ty to wiesz, ja to wiem, my to wiemy. Ale czy inni wiedzą? Po co by
> regulator zwierał wzbudzenie przy wyższych obrotach? Dla fantacji przecież
> nie.
Trudno mi powiedzec czy zwieral.
> Po co je załącza przy niższych?
To akurat wiadomo - napiecie spada, to trzeba wieksze wzbudzenie.
> Takowoż nie jako bajeczkę dla dzieci.
> Elektronika... Kiedyś u Ś.P. Ciotki w Ładzie, dupnęło ładowanie. Parę dni
> tak przejeździło (dobry aku był), aż zajechał do warsztatu. Mechanik
> stwierdził, że to regulator prądnicy AC (a niech mi który powie, że
> alternator nie jest prądnicą, zagryzę bez litości), a może ona była DC,
> nieważne. Że jest ten elektroniczny regulator do dupy, coś tam jeszcze się
> mocno niepochlebnie wyraził, dał regulator elektromechaniczny i powiedział,
> że to na lata będzie.
Ogolnie tak. Moze niezbyt precyzyjny, ale dzialal. I mozna bylo sobie
ustawic napiecie wedle gustu.
Ale elektronika widac zrobila postep, bo teraz wszystkie
elektroniczne.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.19 09:49 J.F.
- 01.02.19 09:57 HF5BS
- 01.02.19 10:16 RoMan Mandziejewicz
- 01.02.19 10:25 J.F.
- 01.02.19 12:06 Tomalo
- 01.02.19 12:22 Tomalo
- 01.02.19 12:29 Tomalo
- 01.02.19 12:37 Tomalo
- 01.02.19 12:55 J.F.
- 01.02.19 13:04 J.F.
- 01.02.19 13:33 J.F.
- 01.02.19 13:33 Tomalo
- 01.02.19 15:49 J.F.
- 01.02.19 20:18 HF5BS
- 01.02.19 20:40 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Nie kupisz paliwa na stacji
- 2025-02-09 Ster w trolejbusie.
- 2025-02-09 Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- 2025-02-08 W zyciu warto miec szczescie
- 2025-02-08 Elektryki
- 2025-02-08 Alg. kompresji LZW
- 2025-02-08 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-02-08 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-02-09 Cenzura netu
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Lokaty na nowe środki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=