  • Data: 2019-02-01 09:57:17
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:114q8oxcq5uo2$.11l5opqhocvva$.dlg@40tude.net...

    > To byl prosty elektromagneto-mechaniczny regulator.
    > Dzialal tak, jak go ktos wyregulowal, plus starzenie sprezyn,
    > wypalanie stykow itp.

    Nie inaczej.

    > Ogolnie Syrena z zapalaniem nie miala klopotow.

    > 19V nie pali .. przynajmniej nie od razu

    Ale wiesz, jak to z prawamu Murphy'ego jest... Nirmalnie nie pali, ale
    akurat spali tam, gdzie to jest szczególnie niepożądane, np, na zakręcie i
    nie zobaczymy drzewa, na które jedziemy...

    > Radia tez nie pali ... poza tym w Syrenie nie bylo radia, a w

    Model Safari-2 (czy inne z plusem na masie, podobno ruda mniej żre takie
    auta, zresztą telekomunikacja ma plus na masie, jedynie BL jest uminusowana.

    > Zadupicach nie bylo telefonu, zeby mogli cala Polske powiadomic :-)

    Dzisiaj jest i dzisiejsze czasy mam na myśli.
    Że komórki są? Powiedzmy, żze nie polegałbym ślepi na nich, poza tym, akurat
    bateria doszła minut swych ostatnich, a podpiąć nie ma jak.

    > O dokladne mierniki tez bylo trudno, wiec ten amperomierz to byl dobry
    > pomysl ... ale w Syrenie juz go nie bylo.

    Niektórzy zakładali.

    > Trudno mi powiedzec czy zwieral.

    W opisie było, że miał trzy stany - załączenie wzbudzenia przy niskich,
    odizolowanie przy średnich i zwarcie przy wysokich.

    > Ale elektronika widac zrobila postep, bo teraz wszystkie
    > elektroniczne.

    Czekam tylko, aż takie auto przejedzie koło jakiejś silnej radiostacji, czy
    zaliczy epizod z piorunem, czy bezpośrednio, czy akurat przejeżdżał koło
    piorunochronu, w który akurat zaiwaniło.
    Ale skoro loki z falownikami jeżdżą w czasie burzy, to może i nic złego nie
    będzie?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.