eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pp4kvo$l5e$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <pp4kvo$l5e$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Thu, 4 Oct 2018 11:40:25 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 34
    Message-ID: <5bb5e034$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.68.254
    X-Trace: 1538646068 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.26.68.254:52949
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640901
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pp4kvo$l5e$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018.10.03 o 15:49, s...@g...com pisze:
    >> Ale zdecyduj sie, Waga silnika i osprzetu to nie wagon a wg ciebie
    >> raz przyspieszenie zmienia a raz nie.
    >> Zdecyduj sie bo sie kupy nie trzyma.
    >dla mnie jest ok. diesel o identycznym jak benzyna czasie do 100 ma
    >większy moment obrotowy i nadrabia w czasie przyspieszania, ale traci
    >w czasie zmiany biegów. Z powodu straty na biegach diesel musi dawać
    >więcej mocy na koła, czyli dodanie tej samej masy mniej obciąży
    >disela, stąd mniejsze straty na przyspieszeniu. Taka mam intuicję i
    >moje doświadczenia z samochodami potwierdzają - moja benzynka po
    >załadowaniu 4 osobami znacząco zmniejsza przyspieszenie, ale jak
    >miałem kiedyś (równocześnie z tą benzyną) disela, to ilość osób w
    >środku nie miała żadnego znaczenia na przyspieszenie, tak samo jak
    >to, czy jadę pod górę czy po prostym :) po prostu ten silnik moc
    >miał, ale wolno się rozkręcał i obroty wolno spadały...
    >Może współczesne disele osobowe jak te z przykładów w innej gałęzi
    >wątku takiego efektu nie będą mieć, ale te stare na pewno.

    Dawniej miales 60KM z 1.9 (bez turbiny), dzis mam 150, a to nie jest
    koniec mozliwosci diesla :-)

    IMO - podobna moc powinna dawac podobne przyspieszenia.
    Diesel bedzie ciezszy - ale o ile, o 100kg w aucie o masie 1.5t ?
    Podobnie te 4 osoby - podobnie obciazaja beznynke i diesla, no chyba,
    ze liczyc iz 1300kg to 30% wiecej niz 1000kg,
    a 1400kg to tylko 27% ... bez dokladnych pomiarow tego nie odczujesz.

    Jest troche inna ch-ka obu silnikow, i to tez moze dac efekt, ale
    IMO - nie jakis drastyczny ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: