-
Data: 2018-10-05 12:17:59
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018.10.04 o 12:45, J.F. pisze:
> Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:pp4glg$h6m$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018.10.03 o 16:01, J.F. pisze:
>> Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
>>>>>> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie
>>>>>> obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z
>>>>>> jest mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają
>>>>>> większe siły i musi być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do
>>>>>> 3000 i spowrotem do 800 obrotów zajmuje ze 3sekuny.
>>>
>>>>> Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s do
>>>>> osiagniecia 3000 rpm.
>>>>> Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez
>>>>> sprezanie wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po puszczeniu
>>>>> sprzegla auto dostanie "kopa".
>>
>>>> pisałem w sumie o 600km, czyli 2xmocniejszym, żeby efekt był bardziej
>>>> oczywisty.Na Twoim 300km pewnie nie jest to 3s tylko dużo szybciej i nie od
>>>> 800 tylko od 100 do 4000.
>>
>>> Moj ma tylko 150, ale nie podejrzewam, zeby taki 600KM byl duzo gorszy,
>>> chyba, ze chcesz z Ferrari porownywac silnik od tira, albo jakis okretowy ...
>>
>> bardziej myślałem o jakimś pickupie z cumminsem, ale może też być od tira.
>> Chciałem porównać nowoczesny silnik w f i roboczego disela o porównywalnej mocy.
>
> Ale porownuj z tym, co do osobowek wsadzaja.
>
>> Bo to obrazuje sytuację. Fakt, że współczesne nowoczesne disele w osobówkach
>> mają mniejszy problem ze swoją bezwładnością to widać z danych poniżej, bo
>> osiągi się praktycznie zrównały. W końcu mamy nowoczesne materiały, a nacisk
>> jest na osiągi, a niekoniecznie na długowieczność silnika.
>
> Dlugowiecznosc jest nadal ... tzn te 300kkm silnik wytrzymuje.
>
> Jacek Marchel tu kiedys podawal stosowny wzor, i mowil, ze na pierwszym biegu to
> i benzynowe silniki ograniczaja dynamike pojazdu.
> Tylko on mial raczej na mysli amerykanskie silniki - duze, ciezkie ... i niezbyt
> mocne.
>
moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz sobie tu:
https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
car=164032
170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.18 12:31 J.F.
- 05.10.18 17:02 Marek S
- 05.10.18 17:07 Marek S
- 08.10.18 10:57 ks
- 08.10.18 11:01 ks
- 08.10.18 11:20 J.F.
- 08.10.18 11:23 J.F.
- 08.10.18 14:25 LordBluzg(R)
- 08.10.18 21:47 PiteR
- 09.10.18 00:42 LordBluzg(R)
- 09.10.18 09:10 ks
- 09.10.18 19:06 Tomasz Pyra
- 09.10.18 19:55 Tomasz Pyra
- 09.10.18 20:04 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=