eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-05 12:17:59
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018.10.04 o 12:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:pp4glg$h6m$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018.10.03 o 16:01, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup
    >>>>>> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie
    >>>>>> obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z
    >>>>>> jest mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają
    >>>>>> większe siły i musi być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do
    >>>>>> 3000 i spowrotem do 800 obrotów zajmuje ze 3sekuny.
    >>>
    >>>>> Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s do
    >>>>> osiagniecia 3000 rpm.
    >>>>> Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez
    >>>>> sprezanie wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po puszczeniu
    >>>>> sprzegla auto dostanie "kopa".
    >>
    >>>> pisałem w sumie o 600km, czyli 2xmocniejszym, żeby efekt był bardziej
    >>>> oczywisty.Na Twoim 300km pewnie nie jest to 3s tylko dużo szybciej i nie od
    >>>> 800 tylko od 100 do 4000.
    >>
    >>> Moj ma tylko 150, ale nie podejrzewam, zeby taki 600KM byl duzo gorszy,
    >>> chyba, ze chcesz z Ferrari porownywac silnik od tira, albo jakis okretowy ...
    >>
    >> bardziej myślałem o jakimś pickupie z cumminsem, ale może też być od tira.
    >> Chciałem porównać nowoczesny silnik w f i roboczego disela o porównywalnej mocy.
    >
    > Ale porownuj z tym, co do osobowek wsadzaja.
    >
    >> Bo to obrazuje sytuację. Fakt, że współczesne nowoczesne disele w osobówkach
    >> mają mniejszy problem ze swoją bezwładnością to widać z danych poniżej, bo
    >> osiągi się praktycznie zrównały. W końcu mamy nowoczesne materiały, a nacisk
    >> jest na osiągi, a niekoniecznie na długowieczność silnika.
    >
    > Dlugowiecznosc jest nadal ... tzn te 300kkm silnik wytrzymuje.
    >
    > Jacek Marchel tu kiedys podawal stosowny wzor, i mowil, ze na pierwszym biegu to
    > i benzynowe silniki ograniczaja dynamike pojazdu.
    > Tylko on mial raczej na mysli amerykanskie silniki - duze, ciezkie ... i niezbyt
    > mocne.
    >
    moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz sobie tu:
    https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
    car=164032
    170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: