    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk8p4r$fgg$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk9iep$mq9$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a5e59$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a6d99$0$12560$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a8313$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576aac2c$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576b98b3$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 23 Jun 2016 14:07:10 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Taa, pralnia w gazowni na 200 zl ...

    To ja może przypomę skąd wzięło się to słowo. Mafia inwestowała
    w samoobsługowe pralnie z pralkami uruchamianymi po wrzuceniu
    monety. Klasyczne pranie pieniędzy polega własnie na prowadzeniu
    biznesu teoretycznie mogącego zdobywać drobne sumy w sposób legalny.
    Ale tu nie musi być "pralnia", może być "albo co" -- wachlarz
    możliwych przekrętów jest szeroki.

    > Z PZ masz to samo, tylko nie musisz klikac :-)

    I dlatego PZ jest powszechnie stosowane. Mnie to jedno kliknięcie nie
    boli, zwłaszcza że zlecam też przelewy, które nie mogą być brane jako PZ.

    > A jednak ... nigdy nie ma pewnosci, ze przelew poszedl.

    Niewykonanie przez bank zleconego przelewu oznacza wojnę, najazd Marsjan
    lub coś podobnego. Marna to pociecha, ale w takiej sytuacji nawet lepiej
    jeśli przelew nie poszedł.

    > A kolega co przelal raz to ma :-)

    Ja mam. On nie ma.

    > Taa - szastanie, przez to, ze zaplacisz nalezne 200 zl 3 miesiace
    > przed terminem ...

    Dokładnie to chciałem powiedzieć. Szastanie.

    > A ponoc masz talent do pomnazania - skoro pradownia pomnaza, to lepiej
    > kupic jej akcje.

    Zakładam, że *ja* jestem w tym lepszy od byle prądowni.

    > Ale ja tu o roznicy np 1100 a 50.
    > 50 zl nie problem - mozna pozyczyc od znajomego czy drobne w portfelu
    > policzyc :-)

    A ja wciąż pytam o to, jaka suma wyznacza tę różnicę. Ile konkretnie
    drobnych mieści się w portfelu? Do jakiej sumy znajomy skłonny jest
    udzielić pożyczki?

    > 10 gr tez bedziesz rozbijal na 4 przelewy, czy zaplacisz w jednym ?

    Też bym rozbił. To znaczy nie sumował. Ale w przypadku nieruchomości
    ordynacja podatkowa nakazuje, by jeśli roczne zobowiązanie nie przekracza
    iluś złotych (około dychy), to płatność była jednorazowa, w marcu.
    Tyle że to już urząd sumuje, więc nie ma kłopotu.

    > Widac kazdy czlowiek ma swojego hopla :-)

    Hople są różne, tak jak różni są ludzie, więc dla każdego starczy.

    --
    Jarek