    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk8p4r$fgg$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk9iep$mq9$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a5e59$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a6d99$0$12560$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a8313$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Date: Wed, 22 Jun 2016 17:18:02 +0200

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

    >Ja się nie boję. Odruch, rutyna, etc.

    No to ja sie nie boje, ze mi 200 zl zabraknie, wiec nie widze nic
    dziwnego w zaplaceniu rachunkow za pol roku z gory.

    P.S. Doszedl niestety kolejny niuans - na wplacona zaliczke
    przedsiebiorca powinien wystawic fakture zaliczkowa VAT.
    I teraz pytanie:
    -elektrownia nie musi, skoro juz wystawila z gory ? Ale np telefonia
    nie wystawia.
    -sie po jakiejs kontroli dowiedza, ze musza ... wiec odesla nadplate ?
    :-)

    >Nie byłem w prowidencie, ale nie sądzę, by to było przyjemne.

    Mysle, ze bardzo przyjemne. O zlota kure trzeba dbac.
    Nieprzyjemnie sie zrobi za miesiac :-)

    >A bycie gapą, to nie tragedia.

    A to zalezy jak sie skonczy. Np przyjdzie komornik z tytulem :-)

> [...]
    >każdego dnia 0,00 zł. Następnie było o tym, że jak nie ureguluję
    >w terminie 7 dni, to ściągną przymusowo. No i wysłali mi do domu
    >komornika z tytułem wykonawczym. Kwota zaległości plus koszty
    >egzekucji.

    >Ja naprawdę mam dużo powodów, by uważać, że żyję w kraju gdzie jest
    >wielu kretynów na stanowiskach związanych z przepływem pieniędzy.
    >Między innymi dlatego nie kombinuję, nie wyliczam w kiblu w pamięci,
    >nie sumuję na kalkulatorku, nie robię przelewów na sumy, których nie
    >było w oficjalnych kwitach. Uważam, że tak jest najbezpieczniej.

    Ok. Ale nadal sie mozesz pomylic, wpiszesz 51.46 zamiast 51.64 i
    przyjdzie komornik po swoje 200 zl :-)

    >Nie mam tak głębokiej depresji, by kliknięcie w komputer było dla
    >mnie nadludzkim wysiłkiem.

    Jak tych rachunkow przybywa, to sie z tego jednak drobna uciazliwosc
    robi.
    Czlowiek odlozy na jutro, jutro bedzie pijany i przegapi :-)

    >Jak się pilnuje czy na koncie środki są i będą?

    No jak to jak - trzeba sie zalogowac, sprawdzic stan, zobaczyc
    planowane platnosci ...

    >Czy pilnowanie by było
    >na comiesięczny rachunek za prąd wymaga czegoś więcej, niż pilnowanie
    >by człowiek miał za co zjeść, wypić, zatankować samochód itp?

    No i wracamy do poczatku - albo z pieniedzmi krucho i nie ma co
    "szastac", albo 200zl nie stanowi zadnego problemu :-)

    >No więc dla mnie jednak nie. Lubię jak mi leżą pieniądze na koncie,
    >nawet z zerowym oprocentowaniem.

    A mnie zaczyna denerwowac, ze nie procentuja :-)

    >A jak braknie na opłacenie OC samochodu, to jest dużo gorzej.

    Akurat nie - przedluza sie automatycznie, a splata to rzecz
    drugorzedna.
    No chyba, ze zabraklo na rate, i w efekcie sie umowa nie przedluzyla.

    Ale to bylo wiecej miesiecy na uregulowanie ... chyba, ze jakis mbank.

    >Jak dla mnie, to ona ilościowa jedynie. Bo gdzie jest granica -- czy
    >638,21 zł należy do tej samej klasy co 200 zł, czy 1300 zł?

    A nie wiesz, ze ilosc moze przejsc w jakosc ? :)

    jak mu brakuje 1300, to czy ma 200 czy nie ma - niewielka roznica,
    nadal duzo brakuje.
    Co innego, jakby mu 250 brakowalo ...

    >U mnie w spoolu stoi więcej niż 1300. Choćby te podatki gruntowe.
    >Na wiosnę przychodzą tzw. "wymiary" z czterema ratami kwartalnymi.
    >Mam od razu w marcu płacić tysiąc? Albo pamiętać o terminach
    >i robić przelewy natychmiastowe? Może znów się zgapić, zapłacić
    >dwa tygodnie po terminie, wyliczać odsetki, czekać na komornika?
    >Robię od razu cztery przelewy na marzec, maj, wrzesień i listopad.
    >I już nie muszę o niczym pamiętać.

    I one na tyle duze, ze nie mozna zaplacic od razu, a jednoczesnie na
    tyle male, ze masz pewnosc, ze na koncie zawsze tyle bedzie ?
    Czy po prostu poprzedna przygoda z komornikiem nauczyla, ze nigdy nie
    placic za duzo ?

    J.