    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Date: Thu, 23 Feb 2012 16:23:25 +0100

    On 2012-02-23 15:32:07 +0100, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Oj, da się, da się... (nie bez pewnego gdybactwa ;) , ale da się):

    Dalej nie rzuciełeś konkretną kwotą popartą praktycznymi wyliczeniami,
    same przypuszczenia.

    > Zupełnie nie. Przy danej technologii matryce dają "dobrego" liniowo
    > proporcjonalnie do powierzchni, do tego dochodzą prawa optyki:
    >
    > - dodatkowe 2 EV czułości "za darmo" - możliwość rezygnacji
    > z niedyskretnego flesza;

    Weeeeź, mój konstrukcyjnie 4-letni D90 daje ISO1600 wystarczające do
    niemal wszystkiego, czego amator może potrzebować, 3200 jest całkiem
    znośne, choć i tak używam sporadycznie. A focę dość często w nędznych
    warunkach z ręki, bo nie chce mi się targać statywu lub obiekty są
    ruchawe. A ostatnia matryca 16 MPx Sony jest jakieś 1 EV lepsza. Czy
    fajnie byłoby mieć gładziuchne ISO6400? Pewnie tak. Czy jest mi to
    realnie potrzebne? Ni hu hu.

    > - podobny zysk w dynamice i tonalności (jeśli pikseli tyle, co na 4/3);

    Pokaż tą przewagę dynamiki FF nad APS-C zbliżoną do 2 EV, bo ja jej
    nijak na zdjęciach nie mogę dostrzec.

    > - znacznie większa swoboda sterowania GO na szerokim kącie
    > (z kalkulatora GO wynika różnica 2 EV z 4/3 i 1i2/3EV z APS-C):

    GO mierzysz EV? No i tak w praktyce, jak często potrzebujesz sterować
    GO na szerokim kącie i ile kosztują obiektywy na to pozwalające?

    > - lekki i tani zoom 5.6 odpowiednikiem najdroższego
    > "premium" 2.8 na m4/3;

    Hę???

    > - stałka choćby 1.8, np. na szerokim kącie - zupełny
    > brak odpowiedników na m4/3 - możliwość wyboru niedostępna na
    > mniejszych formatach.

    Taaaa, wszak szkło za 7+k zł jest wręcz masowo kupowane przez amatorów
    wszelkiej maści. To ja jeszcze dołożę wszelkie tilto-szifty, te
    szerokie mają sens głównie na FF i pewnie _wyłącznie_ dlatego są tak
    rzadko nabywane przez amatorów...

    > Nie chodzi tylko o różnicę w cenie (która jest czysto marketingowa),
    > ale także o rozmiary i wagę: kiedyś produkowano malutkie analogi, dziś
    > FF to obowiązkowo kloce muszące ważyć (z przyczyn marketingowych!)

    To pokaż mi tego "malutkiego analoga" z AFem i ciągnącego z 5 fps.

    de Fresz