  • 1. Data: 2012-02-07 08:19:24
    Temat: Nikon D800 oficjalnie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Się pojawił. Z rozdziałką pojechali 36 MPx. W droższej opcji E - bez
    filtra AA. No i tylko 4 fps.
    Nieźle - wypieli się na kotleciarzy i uderzyli w kierunku studyjniaków
    oraz inszych landszafciarzy - ciekawa zagrywka. To teraz Canon powinien
    pokazać nową Piątkę ukierunkowaną na dotychczasowy target Nikona.

    de Fresz

  • 2. Data: 2012-02-07 10:36:40
    Temat: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 7 Feb 2012 09:19:24 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Się pojawił. Z rozdziałką pojechali 36 MPx. W droższej opcji E - bez
    > filtra AA. No i tylko 4 fps.

    6 z gripem. Widocznie trzeba więcej mocy, żeby film ciągnąć <ROTFL>
    http://www.engadget.com/2012/02/06/nikon-d800-hands-
    on/

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2012-02-07 10:54:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 11:36:40 +0100, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > 6 z gripem.

    W DX, bez gripa 5. Przy FX - zawsze 4. Jeśli wierzyć Dpreview.

    de Fresz

  • 4. Data: 2012-02-07 10:58:41
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 7 Feb 2012 09:19:24 +0100, de Fresz <d...@N...pl> wrote(a):
    > Nieźle - wypieli się na kotleciarzy i uderzyli w kierunku studyjniaków
    > oraz inszych landszafciarzy - ciekawa zagrywka. To teraz Canon powinien
    > pokazać nową Piątkę ukierunkowaną na dotychczasowy target Nikona.

    Skąd takie wnioski? Od kiedy to kotleciarze potrzebują więcej niż 4fps?
    Bo o jakości obrazka to nawet nie ma co wspominać...

    B.

  • 5. Data: 2012-02-07 10:58:48
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-07 09:19, de Fresz pisze:
> [...]
    i tylko 4 fps.
    > Nieźle - wypieli się na kotleciarzy i uderzyli w kierunku studyjniaków oraz inszych

    No właśnie dziwna zagrywka, jeśli D800 miałby zastąpić D700.
    Chyba, że:
    a) D700 nie zniknie
    b) D700 zostanie wkrótce zastąpiony czymś innym

    > To teraz Canon powinien pokazać nową Piątkę ukierunkowaną na dotychczasowy target
    Nikona.

    Małe, bezlusterkowe FF pod te nowe stałki. :-)

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2012-02-07 11:25:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 11:58:41 +0100, Bartosz Mierzwiak
    <b...@w...pl> said:

    > Skąd takie wnioski? Od kiedy to kotleciarze potrzebują więcej niż 4fps?

    Od kiedy wpadli na pomysł, że kluczowe wydarzenie można sieknąć serią,
    a selekcję zrobić później? Czyli baaaaardzo dawno temu, ze 20 lat
    pewnie będzie.

    > Bo o jakości obrazka to nawet nie ma co wspominać...

    Nooo. I upojnej zabawie z przebieraniem i przechowywanie materiału
    liczonego w setkach przy 36 MPx, gdy realnie potrzeba może z 15. Ale
    spox, komoutery teraz coraz szybsze, dyski coraz tańsze... Ups, to
    akurat chwilowo nie bardzo.

    de Fresz

  • 7. Data: 2012-02-07 11:41:55
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 7 Feb 2012 12:25:11 +0100, de Fresz <d...@N...pl> wrote(a):

    > Od kiedy wpadli na pomysł, że kluczowe wydarzenie można sieknąć serią,
    > a selekcję zrobić później? Czyli baaaaardzo dawno temu, ze 20 lat
    > pewnie będzie.

    I do tego akurat 4fps jest w sam raz, żeby tylko fotoziutek zdążył
    skierować obiektyw w odpowiednim kierunku, sprzęt go przy kotletach nie
    ograniczy.
    Na stadion faktycznie może być mało.

> [...]
    > liczonego w setkach przy 36 MPx, gdy realnie potrzeba może z 15. Ale
    > spox, komoutery teraz coraz szybsze, dyski coraz tańsze... Ups, to

    Aha czyli dokładnie te same argumenty co od czasu pierwszych cyfrówek.
    Z perspektywy ostatniej dekady: pojemność dysków rośnie szybciej niż
    rodzielczość matryc. Bezpodstawne (również z perspektywy ostatniej
    dekady) marudzenie na ilość Mpix wydaje się być constans, a odpowiednią
    rozdzielczość miały aparaty które właśnie zostały zastąpione nowszymi
    modelami. :)
    A już myślałem że faktycznie jest jakiś realny problem.

    Bardzo fajna pucha, coś mi mówi że będzie hit sprzedaży w swoim
    segmencie.

    B.

  • 8. Data: 2012-02-07 12:38:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 12:41:55 +0100, Bartosz Mierzwiak
    <b...@w...pl> said:

    > I do tego akurat 4fps jest w sam raz, żeby tylko fotoziutek zdążył
    > skierować obiektyw w odpowiednim kierunku, sprzęt go przy kotletach nie
    > ograniczy.

    Wg Ciebie w sam raz, wg innych, w tym używających takiego sprzętu na
    codzień - może być mało. Nie zapominaj, pojęcie fotoreportażu jest dość
    szerokie i pojemne.

    > Aha czyli dokładnie te same argumenty co od czasu pierwszych cyfrówek.
    > Z perspektywy ostatniej dekady: pojemność dysków rośnie szybciej niż
    > rodzielczość matryc.

    Powiedz no mi, robiłeś Ty kiedyś seryjną obróbkę plików mających
    dziesiąt MPx, czy tak tylko popuszczasz wodze fantazji?

> [...]
    > dekady) marudzenie na ilość Mpix wydaje się być constans, a odpowiednią
    > rozdzielczość miały aparaty które właśnie zostały zastąpione nowszymi

    Taaaa, tylko czemu topowy reporterski model Nikona ma raptem "nędzne"
    16, a podobny model Canona zawrotne 18, skoro "zawsze i wszędzie więcej
    MPx to lepiej"??? Rozgraniczasz niuanse sprzętu w kontekście różnych
    zastosowań, jak np. reportaż i studio, czy nie bardzo? Dla tych
    pierwszych tak duża ilość MPx wcale niekoniecznie będzie ułatwieniem,
    może wręcz uprzykrzać życie, ci drudzy będą skakać z radości. Czyli
    dokładnie na odwrót niż było przy poprzednim modelu.

    > Bardzo fajna pucha, coś mi mówi że będzie hit sprzedaży w swoim
    > segmencie.

    W swoim, to znaczy w jakim dokładnie?

    de Fresz

  • 9. Data: 2012-02-07 13:44:37
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 7 Feb 2012 13:38:16 +0100, de Fresz <d...@N...pl> wrote(a):

    > Wg Ciebie w sam raz, wg innych, w tym używających takiego sprzętu na
    > codzień - może być mało. Nie zapominaj, pojęcie fotoreportażu jest dość
    > szerokie i pojemne.

    "wypieli się na kotleciarzy" <- Twoje słowa nie moje. Ja się do tego
    odnoszę i wyraźnie to napisałem, chyba że wg. Ciebie kotleciarz to po
    prostu każdy fotoreporter.

    > Powiedz no mi, robiłeś Ty kiedyś seryjną obróbkę plików mających
    > dziesiąt MPx, czy tak tylko popuszczasz wodze fantazji?

    Tak, i na obecnie posiadanym 4 rdzeniowym blaszaku pracuje mi się z
    takimi plikami zdecydowanie szybciej niż na 12Mpix rawach w moim
    poprzednim sprzęcie z 1 rdzeniem 1,73Mhz, 6ścio krotnie mniejszą
    pamięcią operacyjną i wolniejszym systemie dyskowym.
    Dostrzegasz zależność? Nie tylko rozdzielczości matryc się zmieniają.

    > Taaaa, tylko czemu topowy reporterski model Nikona ma raptem "nędzne"
    > 16, a podobny model Canona zawrotne 18, skoro "zawsze i wszędzie więcej
    > MPx to lepiej"???

    Topowy korpus nikona to ma 24Mpix i ma już 3 lata, więc pewnie będzie
    miał niedługo następce o większej rodzielczości.
    Tak, rosnąca rozdzielczość to postęp technologiczny. Mamy do dyspozycji
    coraz lepszy technicznie obrazek. Jest coraz lepiej.
    Najwyraźniej to 16Mpix D4 jest skierowany do tych którym wystarczy
    mniejsza rodzielczość. D800 nie jest rasowym sprzętem reporterskim.
    Równie dobrze można płakać nad faktem że Ferrari to straszny szajs bo się
    lodówki nie da przewieźć, a do Berlingo się zmieściła.

> [...]
    > może wręcz uprzykrzać życie, ci drudzy będą skakać z radości. Czyli
    > dokładnie na odwrót niż było przy poprzednim modelu.

    I co, wielu znasz tych co od lat pracują na swoich 2Mpix broniąc się
    przed upgrejdem bo im się dysk zatka?
    Słyszałeś też o tym że zdjęcia można zmniejszać? (ba, nawet w samym
    aparacie)

    > W swoim, to znaczy w jakim dokładnie?

    Wśród pełnoklatkowych DSLRów o zbliżonej cenie (czyli pewnie C5dmk2
    - jego następcy i FFami od Sony).

    B.

  • 10. Data: 2012-02-07 13:47:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 13:38, de Fresz pisze:
    > Wg Ciebie w sam raz, wg innych, w tym używających takiego sprzętu na
    > codzień - może być mało. Nie zapominaj, pojęcie fotoreportażu jest dość
    > szerokie i pojemne.

    Jak dla mnie walenie jakąkolwiek serią na ślubach, jak się to zwykło
    robić, jest oznaką... niczego wielkiego oznaką nie jest. A
    przyzwyczajenie klienta do trzech tysięcy zdjęć z imprezy sprawia, że
    rozdzielczość boli konkretnie siedzeniem po nocach.

    Istotnie, sprzęt fajny, ale nie do ślubów. Chyba, że jest tam jakiś
    dobry sposób na małe rawy.
    W ogóle do ślubów wystarcza kilka mpx, co po wszystkich sztuczkach z
    resajzami daje ze dwanaście na wejściu. No ale wiadomo, ''klient chce
    więcej''.

    --
    pozdrawia Adam
    /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/