  • 241. Data: 2014-10-15 11:34:44
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-15 o 11:19, Krzysztof Halasa pisze:

    > Jasne że nie, i napisałem to jasno wielokrotnie. Nie rozumiesz jednej,
    > prostej ale podstawowej sprawy - kto jest upoważniony do wypowiadania
    > się w imieniu "Sony" (nieważne nawet którego Sony).

    Ze mną rozmawia przedstawiciel Sony. Nie weryfikuję jego uprawnień i nie
    sądzę aby Ty miał uprawnienia do weryfikowania jego uprawnień. Jeśli
    chcesz drążyć temat (nie wiem po co), to mogę dorzucić treść dalszej
    korespondencji. Tym razem z Sony w Berlinie, bo podobno tam mają jakąś
    komórkę nadrzędną. Osoba z supportu klienta odpisała mi, że wykonała
    zrzuty ekranu z w/w błędem autoryzując jego wiarygodność w celu
    konsultacji z działem prawnym. Od nich też dostałem, że mam się cmoknąć
    powołując się na regulamin strony WWW, gdzie za nic nie odpowiadają.
    Tego korespondowania było jeszcze więcej ale nie będę forum zarzucał.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 242. Data: 2014-10-15 11:36:58
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-15 11:25, Marek pisze:

    > Widzę, ze masz jedyną słuszną interpretację.

    Czy kupując 16-50 wiedziałeś jaki obiektyw kupujesz (w sensie aps-c czy ff)?

    > Jasne... Mało tego, patrząc na tą samą tabelę kompatybilności kupiłem
    > kolejny obiektyw APSC tuż przed zakupem A99 żeby bardziej
    > przycwaniakować.

    Jak to kolejny, przecież ponoć jak kupowałeś 16-50 to nie korzystałeś z
    tej tabeli (bo nie mogłeś), więc nie mogłeś na jej podstawie kupić
    kolejnego obiektywu.

    > Sprawdzałeś? Śledzisz na bieżąco? Obiektyw 16-50 nawet za 950zł czy
    > 970zł ktoś próbował sprzedać bez skutku.

    A skąd pewność, że zestaw z obiektywem sprzedałbyś od ręki za wyższą
    cenę? Może byś się z nim bujał do tej pory i nie miałbyś kasy ani za
    korpus ani za szkło.
    To nie od dziś znana prawda, że zestawy są tańsze niż elementy
    sprzedawane osobno. Poza tym szansa na sprzedanie rośnie, gdyż ktoś może
    potrzebować tylko korpusu lub tylko szkła.

    --
    marcin

  • 243. Data: 2014-10-15 11:39:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-15 o 11:27, mt pisze:

    > Czyżby? Jakoś nie widać aby Canon czy Nikon wygaszały bagnety EF i F,

    Bagnet to nie jedyna definicja "systemu". A co z analogowymi systemami
    tych firm? Trwają prace rozwojowe? Wcześniej było drewniane pudło z
    ręcznie odsłanianym obiektywem. Czy też się produkuje?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 244. Data: 2014-10-15 11:46:57
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-15 11:39, Marek pisze:

    > Bagnet to nie jedyna definicja "systemu". A co z analogowymi systemami
    > tych firm? Trwają prace rozwojowe? Wcześniej było drewniane pudło z
    > ręcznie odsłanianym obiektywem. Czy też się produkuje?

    Ale najważniejsza. Po co ktoś miałby jeszcze produkować analogowe
    korpusy małoobrazkowe, kto by to kupił?

    --
    marcin

  • 245. Data: 2014-10-15 11:51:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-15 o 11:36, mt pisze:

    > Czy kupując 16-50 wiedziałeś jaki obiektyw kupujesz (w sensie aps-c czy
    > ff)?

    Szczerze mówiąc nie, bo był w zestawie. Wtedy nawet nie wiedziałem, że
    różne obiektywy robi się pod APSC / FF. A jakie ma to znaczenie? Cała
    sprawa zaczęła się miesiąc temu a nie w odległej przeszłości.

    > Jak to kolejny, przecież ponoć jak kupowałeś 16-50 to nie korzystałeś z
    > tej tabeli (bo nie mogłeś), więc nie mogłeś na jej podstawie kupić
    > kolejnego obiektywu.

    Rany... przeczytaj post otwierający, podpunkt 4 historii. Tam masz też o
    terminie zakupu. Jeśli chcesz dyskutować, to bądź łaskaw chociaż
    przeczytać co napisałem. Tracisz swój i mój czas w przeciwnym razie.

    Dodam, że w chwili zakupu obiektywu z podpunktu 4 już orientowałem się w
    tym, że trzeba zwracać uwagę na to czy obiektyw ma być do FF i z taką
    dedykacją dokonałem zakupu.

    > A skąd pewność, że zestaw z obiektywem sprzedałbyś od ręki za wyższą
    > cenę?

    Nie ma pewności, że UFO go nie zabrało zostawiając w rozliczeniu garnek
    kartofli.

> [...]
    > sprzedawane osobno. Poza tym szansa na sprzedanie rośnie, gdyż ktoś może
    > potrzebować tylko korpusu lub tylko szkła.

    Póki co bujam się z obiektywem - zero zainteresowania pomijając jedno
    zapytanie o redukcję ceny bo 50% wartości było zbyt wygórowaną ofertą.
    Ten tańszy, praktycznie nowy z gwarancją - pójdzie prawdopodobnie za
    40%. Ktoś tam się przymierza. Interes robię na tym jak cholera... Jakoś
    nie pasują do tego Twoje teorie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 246. Data: 2014-10-15 11:54:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-15 o 11:46, mt pisze:

    > Ale najważniejsza. Po co ktoś miałby jeszcze produkować analogowe
    > korpusy małoobrazkowe, kto by to kupił?

    Właśnie! Trafiłeś w sedno!
    Dlatego prawdą jest to co krytykowałeś, że każdy system prędzej czy
    później umrze. Nikt nie kupi cyfrówki jeśli wynajdą coś nowego. Nikt nie
    kupi tego czegoś nowego gdy wynajdą jeszcze nowsze itd.

    Jeszcze chcesz filozofować?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 247. Data: 2014-10-15 12:03:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-15 11:51, Marek pisze:

    > Szczerze mówiąc nie, bo był w zestawie. Wtedy nawet nie wiedziałem, że
    > różne obiektywy robi się pod APSC / FF. A jakie ma to znaczenie? Cała
    > sprawa zaczęła się miesiąc temu a nie w odległej przeszłości.

    Takie ma znaczenie, że to nie Sony jest winne, że nawet nie przeczytałeś
    specyfikacji szkła, które kupujesz, natomiast próbowałeś wyłudzić od
    Sony wymianę obiektywu na pełnoklatkowy. To nie Sony jest winne, że
    nawet nie przeczytałeś instrukcji po zakupie szkła. To nie Sony jest
    winne, że przez 2 lata nie zauważyłeś oznaczenia DT na obiektywie, a
    ponoć wiesz, co ono oznacza. No i po co opowiadałeś tu bajki o tym, że
    obiektywy (to jest liczba mnoga zaznaczam) kupowałeś w kontekście
    zgodności z A99?

    > Rany... przeczytaj post otwierający, podpunkt 4 historii. Tam masz też o
    > terminie zakupu. Jeśli chcesz dyskutować, to bądź łaskaw chociaż
    > przeczytać co napisałem. Tracisz swój i mój czas w przeciwnym razie.

    A ty czytaj co piszesz, ten drugi obiektyw mogłeś kupić co najwyżej jako
    pierwszy na podstawie tabeli kompatybilności a nie jako kolejny,
    rozumiesz znaczenie tego słowa?

> [...]
    > Ten tańszy, praktycznie nowy z gwarancją - pójdzie prawdopodobnie za
    > 40%. Ktoś tam się przymierza. Interes robię na tym jak cholera... Jakoś

    A tak mógłbyś się bujać z całym zestawem i zapytaniami o redukcję ceny o
    50%, ale widzę twoja ekonomia jest jakaś inna. To też nie wina Sony, że
    sprzęt używany traci na wartości.

    --
    marcin

  • 248. Data: 2014-10-15 12:06:52
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-15 11:54, Marek pisze:

> [...]
    > później umrze. Nikt nie kupi cyfrówki jeśli wynajdą coś nowego. Nikt nie
    > kupi tego czegoś nowego gdy wynajdą jeszcze nowsze itd.

    Tylko póki co, to te nowe wkładają w puszki z istniejącym bagnetem,
    wychodzą nowe szkła i korpusy. Sony może pokaże jeszcze z jedną puszkę w
    każdym segmencie bagnetu A i na tym raczej będzie koniec.

    > Jeszcze chcesz filozofować?

    Na razie to ty pieprzysz jak potłuczony.

    --
    marcin

  • 249. Data: 2014-10-15 12:17:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Ten tańszy, praktycznie nowy z gwarancją - pójdzie prawdopodobnie za
    >
    > 40%. Ktoś tam się przymierza. Interes robię na tym jak cholera... Jakoś

    qrde trollujesz na maxa . juz pare dni pod rzad.
    przez fakt zakupu aparatu FF nie poniosles ZADNEJ STRATY.
    zamieniles pieniadze na aparat . np zamieniles 4000 zl na aparat o wartosci 4000zl.
    to sie bilansuje , nie masz ani straty , ani zysku.

    niezaleznie od tego zakupu inny sprzet sie z czasem amortyzuje , tzn traci na
    wartosci . czy bys kupil FF czy NIE i tak pozostale obiektywy bylyby tansze niz w
    chwili zakupu.
    spadek wartosci pozostalych obiektywow jest niezalezny od zapupu FF. Gdybys go nie
    kupil i tak ten spadek by nastpil.
    Z powodu zakupu sony FF nie masz zadnej straty.
    Stona sony.pl wprowadza w blad , ale w zadnym przypadku to cie nie kosztuje.
    Jeslibys na podstawie informacji n stronie sony.pl dokonal zakupu 16-50 i FF wowczas
    i tak mialbys 10 ( 14?) dni czasu na zwrot.

    to sa jakies twoje urojenia o stracie. nie masz straty spowodowanej zakupem FF

    ja sprzedalem prawie nowy c50 z prawie nowym obiektywem tez za 40-50% wartosci po
    roku uzywania.
    co maja powiedziec ci, ktorzy zakupili 10 lat temi pierwszego Nikona 1d?
    wowczas rekordowe 4 MPX i 4000 euro - tyle wynosila cena.
    Dzisiaj bez wartosci, trzeba zaplacic za utylizacje.
    Chcesz miec sprzet ktory nie ztraci na wartosci z czasem , trzeba bylo kupic 30 lat
    temu rolleiflexa dwuobiektywowego - dzisiaj jest nawet potencjalnie drozszy , tylko
    brak chetnych do zakupu.

  • 250. Data: 2014-10-15 13:41:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-15 o 12:03, mt pisze:

    > Takie ma znaczenie, że to nie Sony jest winne, że nawet nie przeczytałeś
    > specyfikacji szkła, które kupujesz, natomiast próbowałeś wyłudzić od
    > Sony wymianę obiektywu na pełnoklatkowy.

    Nie kupowałem żadnego szkła lecz Sony A77VQ. To po pierwsze.
    Po drugie oczekiwałem rekompensaty a nie konkretnie obiektywu.

    > To nie Sony jest winne, że
    > nawet nie przeczytałeś instrukcji po zakupie szkła.

    Po trzecie: w instrukcji nie jest napisane, że nie nadaje się ono A99
    choćby dlatego, że A99 nie był wtedy produkowany a poza tym nawet nie
    przyszłoby mi do głowy to sprawdzać. Sądziłem, że szkło to szkło. Mało
    tego, wtedy nawet nie wiedziałem, że FF kupię w Sony.

    Po czwarte: wciskasz mi uparcie, że obwiniam Sony o to, że kiedyś coś
    kupiłem nie tak jak powinienem. Powiedz gdzie wyraziłem takie pretensje?

    > To nie Sony jest
    > winne, że przez 2 lata nie zauważyłeś oznaczenia DT na obiektywie,

    Guzik mnie ono obchodziło tak samo jak drugi napis SAL1650. Tyle samo
    mi to mówiło i do nikogo o to nie mam pretensji.

    > ponoć wiesz, co ono oznacza.

    Teraz wiem, 2 lata temu - nie. To dla ścisłości choć nie wiem czy ma to
    znaczenie.

    > No i po co opowiadałeś tu bajki o tym, że
    > obiektywy (to jest liczba mnoga zaznaczam) kupowałeś w kontekście
    > zgodności z A99?

    Czytałeś w ogóle wątek otwierający? Wydaje mi się, że olałeś to. Gdzie w
    nim napisałem, że oba obiektywy kupiłem z myślą o A99, a już w
    szczególności gdy A99 wtedy nie był produkowany???

    Tak więc wysysasz sobie jakieś historie z palca, twierdzisz, że to moje
    słowa a potem rzucasz w moją stronę zarzutami a nawet obelgami. Jeśli
    gdzieś w dyskusji głębiej napisałem w liczbie mnogiej to byłby to skrót
    myślowy do wątku otwierającego aby nie powtarzać w kółko połowy jego
    treści. Być może tego się przyczepiłeś zamiast
    __czytać_ze_zrozumieniem__ a podejrzewam, że zacząłeś czytanie od środka
    i dlatego tak bredzisz teraz.

    > A ty czytaj co piszesz, ten drugi obiektyw mogłeś kupić co najwyżej jako
    > pierwszy na podstawie tabeli kompatybilności a nie jako kolejny,
    > rozumiesz znaczenie tego słowa?

    Cytuję punkt 4ty wątku otwierającego bo mimo mojej zachęty zignorowałeś
    go a komentujesz:

    "- Pół roku temu kupiłem obiektyw stałoogniskowy SAL80F18. Przed zakupem
    zweryfikowałem kompatybilność z Sony A99V w tym miejscu (...)"

    Nie ma tam słowa "kolejny". Wszystko co piszę wewnątrz dyskusji NIE
    ZMIENIA chronologii zdarzeń, nie zmienia treści reklamacji. Jedyne
    sprostowanie dotyczyło słowa "kompatybilność", którym niepotrzebnie
    zastąpiłem oryginalnie używaną na stronie WWW frazę "w pełni zgodny".
    Wyrażenie "kolejny obiektyw" oznacza W TEJ DYSKUSJI "drugi obiektyw w/g
    kolejności zakupu". Myśl człowieku, myśl!

    Wydrukuj sobie wątek otwierający i NIC WIĘCEJ bo Ci się wszystko myli!
    Komentuj wyłącznie ten wątek bo całości dialogu nie ogarniasz. Wyrywasz
    fragmenty z kontekstu i się nimi rajcujesz i co gorsze - wykorzystujesz
    to do uwłaczania mi (w innym miejscu dyskusji).

    > A tak mógłbyś się bujać z całym zestawem i zapytaniami o redukcję ceny o
    > 50%, ale widzę twoja ekonomia jest jakaś inna.

    Nie znasz faktów i znów filozofujesz. Nie publikuje w wątku mojej
    historii życia ani historii życia mojego kota bo nie ma to związku z
    tematem. Skoro się już przyczepiłeś i do tego subwątku, to wyjaśnię iż:
    sprzedałem początkowo aparat wraz z obiektywem. Klient przyjechał do
    mnie ale chciał abym opuścił ze 150 zł. Wcześniej z kolei dowiedziałem
    się czytając na sony.pl, że obiektyw, który posiadam (16-50 - abyś się
    nie czepiał) jest w pełni zgodny z A99. Nawet nie pamiętałem, że ma on
    oznaczenie DT bo skojarzyłbym potencjalną sprzeczność (o tym też pisałem
    lecz nie doczytałeś jak zwykle). Jest zgodny, to fajnie. Mając tą
    informację w głowie, w trakcie negocjacji ceny zaproponowałem klientowi
    10x większy rabat (1500zł) niż oferował ale zastrzegłem, że obiektyw
    zostaje u mnie. Dobiliśmy targu. Amen.

    Czy może jeszcze numer mojego buta potrzebujesz? Świetny temat na
    kolejne filozofowanie. Zapewne gdy przypadkiem napiszę o sznurowadłach a
    Ty obwołasz mnie oszustem bo użyłem liczbę mnogą a do jednego buta, jak
    powszechnie wiadomo, wchodzi tylko liczba pojedyncza sznurowadeł?
    Szykuje się super-wątek! :-/

    > To też nie wina Sony, że
    > sprzęt używany traci na wartości.

    Co Ty z tą winą w kółko??? Ja tylko obwiniam Sony o błąd na stronie WWW,
    którego konsekwencje ponoszę!!! O nic innego nie obwiniam Sony! Nie
    imputuj mi takich rzeczy bo potem zaczynam być postrzegany w fałszywym
    świetle przez innych!

    --
    Pozdrawiam,
    Marek