    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Date: Wed, 15 Oct 2014 13:41:44 +0200
    <m1120l$su3$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m146i8$ml4$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m16fbm$rm2$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m1g2sm$obv$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <543d9a73$0$12643$65785112@news.neostrada.pl>
    <m1l65k$ehc$1@news.icm.edu.pl>
    <543e31a6$0$18082$65785112@news.neostrada.pl>
    <m1lej4$mod$1@news.icm.edu.pl>
    <543e4042$0$23728$65785112@news.neostrada.pl>
    <m1lg38$vp9$1@news.icm.edu.pl>
    <543e466a$0$12235$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-10-15 o 12:03, mt pisze:

    > Takie ma znaczenie, że to nie Sony jest winne, że nawet nie przeczytałeś
    > specyfikacji szkła, które kupujesz, natomiast próbowałeś wyłudzić od
    > Sony wymianę obiektywu na pełnoklatkowy.

    Nie kupowałem żadnego szkła lecz Sony A77VQ. To po pierwsze.
    Po drugie oczekiwałem rekompensaty a nie konkretnie obiektywu.

    > To nie Sony jest winne, że
    > nawet nie przeczytałeś instrukcji po zakupie szkła.

    Po trzecie: w instrukcji nie jest napisane, że nie nadaje się ono A99
    choćby dlatego, że A99 nie był wtedy produkowany a poza tym nawet nie
    przyszłoby mi do głowy to sprawdzać. Sądziłem, że szkło to szkło. Mało
    tego, wtedy nawet nie wiedziałem, że FF kupię w Sony.

    Po czwarte: wciskasz mi uparcie, że obwiniam Sony o to, że kiedyś coś
    kupiłem nie tak jak powinienem. Powiedz gdzie wyraziłem takie pretensje?

    > To nie Sony jest
    > winne, że przez 2 lata nie zauważyłeś oznaczenia DT na obiektywie,

    Guzik mnie ono obchodziło tak samo jak drugi napis SAL1650. Tyle samo
    mi to mówiło i do nikogo o to nie mam pretensji.

    > ponoć wiesz, co ono oznacza.

    Teraz wiem, 2 lata temu - nie. To dla ścisłości choć nie wiem czy ma to
    znaczenie.

    > No i po co opowiadałeś tu bajki o tym, że
    > obiektywy (to jest liczba mnoga zaznaczam) kupowałeś w kontekście
    > zgodności z A99?

    Czytałeś w ogóle wątek otwierający? Wydaje mi się, że olałeś to. Gdzie w
    nim napisałem, że oba obiektywy kupiłem z myślą o A99, a już w
    szczególności gdy A99 wtedy nie był produkowany???

    Tak więc wysysasz sobie jakieś historie z palca, twierdzisz, że to moje
    słowa a potem rzucasz w moją stronę zarzutami a nawet obelgami. Jeśli
    gdzieś w dyskusji głębiej napisałem w liczbie mnogiej to byłby to skrót
    myślowy do wątku otwierającego aby nie powtarzać w kółko połowy jego
    treści. Być może tego się przyczepiłeś zamiast
    __czytać_ze_zrozumieniem__ a podejrzewam, że zacząłeś czytanie od środka
    i dlatego tak bredzisz teraz.

    > A ty czytaj co piszesz, ten drugi obiektyw mogłeś kupić co najwyżej jako
    > pierwszy na podstawie tabeli kompatybilności a nie jako kolejny,
    > rozumiesz znaczenie tego słowa?

    Cytuję punkt 4ty wątku otwierającego bo mimo mojej zachęty zignorowałeś
    go a komentujesz:

    "- Pół roku temu kupiłem obiektyw stałoogniskowy SAL80F18. Przed zakupem
    zweryfikowałem kompatybilność z Sony A99V w tym miejscu (...)"

    Nie ma tam słowa "kolejny". Wszystko co piszę wewnątrz dyskusji NIE
    ZMIENIA chronologii zdarzeń, nie zmienia treści reklamacji. Jedyne
    sprostowanie dotyczyło słowa "kompatybilność", którym niepotrzebnie
    zastąpiłem oryginalnie używaną na stronie WWW frazę "w pełni zgodny".
    Wyrażenie "kolejny obiektyw" oznacza W TEJ DYSKUSJI "drugi obiektyw w/g
    kolejności zakupu". Myśl człowieku, myśl!

    Wydrukuj sobie wątek otwierający i NIC WIĘCEJ bo Ci się wszystko myli!
    Komentuj wyłącznie ten wątek bo całości dialogu nie ogarniasz. Wyrywasz
    fragmenty z kontekstu i się nimi rajcujesz i co gorsze - wykorzystujesz
    to do uwłaczania mi (w innym miejscu dyskusji).

    > A tak mógłbyś się bujać z całym zestawem i zapytaniami o redukcję ceny o
    > 50%, ale widzę twoja ekonomia jest jakaś inna.

    Nie znasz faktów i znów filozofujesz. Nie publikuje w wątku mojej
    historii życia ani historii życia mojego kota bo nie ma to związku z
    tematem. Skoro się już przyczepiłeś i do tego subwątku, to wyjaśnię iż:
    sprzedałem początkowo aparat wraz z obiektywem. Klient przyjechał do
    mnie ale chciał abym opuścił ze 150 zł. Wcześniej z kolei dowiedziałem
    się czytając na sony.pl, że obiektyw, który posiadam (16-50 - abyś się
    nie czepiał) jest w pełni zgodny z A99. Nawet nie pamiętałem, że ma on
    oznaczenie DT bo skojarzyłbym potencjalną sprzeczność (o tym też pisałem
    lecz nie doczytałeś jak zwykle). Jest zgodny, to fajnie. Mając tą
    informację w głowie, w trakcie negocjacji ceny zaproponowałem klientowi
    10x większy rabat (1500zł) niż oferował ale zastrzegłem, że obiektyw
    zostaje u mnie. Dobiliśmy targu. Amen.

    Czy może jeszcze numer mojego buta potrzebujesz? Świetny temat na
    kolejne filozofowanie. Zapewne gdy przypadkiem napiszę o sznurowadłach a
    Ty obwołasz mnie oszustem bo użyłem liczbę mnogą a do jednego buta, jak
    powszechnie wiadomo, wchodzi tylko liczba pojedyncza sznurowadeł?
    Szykuje się super-wątek! :-/

    > To też nie wina Sony, że
    > sprzęt używany traci na wartości.

    Co Ty z tą winą w kółko??? Ja tylko obwiniam Sony o błąd na stronie WWW,
    którego konsekwencje ponoszę!!! O nic innego nie obwiniam Sony! Nie
    imputuj mi takich rzeczy bo potem zaczynam być postrzegany w fałszywym
    świetle przez innych!

    --
    Pozdrawiam,
    Marek