eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNieuczciwe praktyki firmy Sony PolskaRe: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    References: <m0jvtc$li8$1@news.icm.edu.pl>
    <542db670$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0keol$6cn$1@news.icm.edu.pl>
    <542dc1de$0$3174$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0khgp$hpv$1@news.icm.edu.pl>
    <542dcfb6$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5436d44c$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <54396b33$0$18084$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: DOM
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Date: 11 Oct 2014 18:21:19 GMT
    Lines: 83
    NNTP-Posting-Host: host-79.173.20.102.tesatnet.pl
    X-Trace: 1413051679 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 3165 79.173.20.102:51704
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:905195
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    >> A dlaczego nie odpowiada przed oszukanym konsumentem?
    >
    > Ponieważ nie ma żadnej praktycznej możliwości odróżniania konsumentów
    > oszukanych od tych nierozgarniętych. A do tego dochodzą możliwe
    > nadużycia, czyli klienci-naciągacze.
    >
    Nie rozumiem.
    Na czym miałoby polegać to naciąganie?
    Znaczy firma boi sie tego, ze konsumenci widzac pomyłke na stronie beda
    celowo kupowac i potem dochodzić swoich praw jako oszukani?
    Pomijajac to, jak mocno jest to naciagany ciąg zdarzen to jednak: moze
    nastepnym razem firma bardziej zadba o jakosc informacji.

    > Czemu firma miałaby odpowiadać za to, że ktoś nie jest w stanie
    > zrozumieć informacji na stronie? Albo że w ogóle nie umie czytać?
    >
    Czyli tutaj tez nie ma zgody? Twoim zdaniem informacja na stronie była
    prawidłowa? Ta sama informacja która sony obiecało poprawić...?

    >>> A jak dokonywać zakupów? Z głową.
    >>>
    >> A konkretniej?
    >
    > Tak jak miliony klientów, którzy wcześniej nie dali się "oszukać"
    > nieprecyzyjnej informacji na stronie sklepu.
    > Tak jak większość osób w wątku, które - choć nie są użytkownikami
    > aparatów Sony - wiedzą, że obiektywy DT są przeznaczone do sensorów
    > APS-C.
    >
    Czyli jezeli taki błąd popełni wiecej osób niz jedna to juz bedzie temat do
    dysusji?

    >> Sprawdzenie na stronie producenta to za mało?
    >
    > Sony.pl nie jest stroną producenta.
    >
    A czym jest?
    To jakas strona pasjonata?

    >> To co jeszcze? Dopytać w trzech innych miejscach?
    >
    > A to taki wielki problem?
    >
    > Wiedza o przeznaczeniu szkieł DT jest powszechnie dostępna. Naprawdę
    > nie trzeba nikogo specjalnie pytać.
    >
    Czyli nie chodzi o jakosc informacji na stronie a o "powrzechnosc wiedzy"?
    Jeżeli informacja byłaby błedna ale dotyczyłaby jakiegos mało znanego
    problemu to Twoje podejscie do sprawy byłoby inne?
    Kto okresla ktory temat jest znany ogólnie a ktory nie?

    > Marek sam odnosił się to testów na photozone.de, których chyba jednak
    > nie czyta (albo od razu skacze do ocen). M.in. tam można zdobyć
    > wiedzę o zakresie kompatybilności z korpusami FF.
    > Podejrzewam, że mówi o tym także instrukcja do A99.
    >
    Ok, ale pytanie nie jest czy Marek mógł dowiedziec sie bardziej.
    Pytanie jest, czy sony popełniło bład i powinno poczuc obowiazek jego
    naprawienia czy tez moze klienta spuscic na drzewo.

    > Trudno mi postawić się w pozycji Marka, który jest tak zajętym
    > przedsiębiorcą, że nie może sobie pozwolić na szukanie informacji
    > na www, więc albo kupuje w ciemno albo zakłada kolejny wątek na p.r.f.c.
    >:/
    >
    Ten komentarz odczytuje tak "sony'owo" - głupi klient sam sobie winien...
    :(

    > Gdybym ja kupował obiektyw (co jest przecież niebagatelnym wydatkiem
    > nawet dla osób nieźle sytuowanych), to przeczytałbym kilka recenzji,
    > przejrzał specyfikację i poszukał opinii w internecie (czytając wątki,
    > w ostateczności zakładając nowe). Zapewne odkryłbym w tym czasie, jak
    > ten obiektyw będzie współpracował z moją puszką i czego mogę oczekiwać.
    > A przecież to jest kilka godzin. Wydaje się, że nawet zapracowany
    > człowiek jest w stanie tyle poświęcić zanim kupi coś, czego będzie
    > używał przez kilkaset godzin w ciągu wielu lat. A Marek kupuje
    > do działalności gospodarczej, więc tym bardziej powinien dokonywać
    > zakupów świadomych.
    >
    Czyli kwestia jest cena tego urządzenia?
    A gdyby problem był identyczny ale dotyczył jakiejs pierdoły za 200zł?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: