  • Data: 2014-10-12 12:28:41
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ewentualna euforia po wczorajszym meczu kieruje mną w wątku trwającym
    >
    > 11. dzień?

    japoni.Juz to widze , jak sony japan drzy ze strachu.

    > No i właśnie dlatego jest Sony Europe. Czegoś jeszcze nie łapiesz?

    lapie , lepie , nawet znam z praktyki wlasnej.
    powodem dla ktorego producenci otwieraja firmy za granica za wzgledy podatkowe , oraz
    chec objecia dywidendy jaka moze powstac w wyniku sprzedazy tamze.

    agentow UOkiK na terenie japan sony moze miec w d... tak jak polskie firmy moga miec
    w d... agentow japonskiego UOkik na terenie Polski.
    co najwyzej razem moga wypic sobie sake albo zytnia .

    zeden urzad obcego kraju nie moze przeprowadzc jakijkolwiek kontroli na terytorium
    kraju trzeciego , jesli ten jest suwerenny.

    widze jak sony w japoni drzy na widok agntow UOkiK w japoni - co najwyzej ze
    smiechu. jesli chca sprzedawac na terenie Polski , kazdy musi sie dostosowac do prawa
    panujacego w POlsce.
    Potrzebny jest imoprter do polski. Moze byc nim jakis podmiot niezalezny , ktory
    bedzie kasowal dywidende , albo tez i sony moze w polsce zalozyc POLSKA firme i
    dokonac importu (odprowadzi VAT , lub podatek importowy) , sprzedzy ( odzyska vat)i
    jako odprowadzic dywidende do wlasciciela japoni. Dywidende w RP podatkuje sie 19%
    wyprowadzajac ja za granice - wg przepisow tamtego panstwa - na ogol jest to znacznie
    nizej ( dla panstw UE ok 8% choc nie mam w pamieci wszystkich dokladnych stawek).