eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNie mam dokąd jeździć elektrykiem › Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer01.ams4!pe
    er.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
    xc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
    !not-for-mail
    Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ri6sug$hd5$1@news.icm.edu.pl> <ri882b$n59$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f47b6ff$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <hdcfedjl10xr$.dlg@myjk.org> <ri8jle$utj$1$horizn@news.chmurka.net>
    <117rmd7z6zjg$.dlg@myjk.org> <5f4a544c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <t...@4...net>
    <5f4a5d35$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <un5nbgo538eu$.dlg@myjk.org>
    <5f4a81a7$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <d2wbyf5ubbmv$.dlg@myjk.org>
    <5f4ab0ec$0$17352$65785112@news.neostrada.pl> <8...@m...org>
    <5f4b65e8$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <z6rtxmfk3vrz$.dlg@myjk.org> <5f4b858e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5f50bb65$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ez9df0og20xi$.dlg@myjk.org> <5f5378e4$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <ebh8a6crcmmm$.dlg@myjk.org>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 6 Sep 2020 19:29:45 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ebh8a6crcmmm$.dlg@myjk.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Message-ID: <5f551c8a$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1599413386 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 80.53.118.49:54122
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4334
    X-Received-Body-CRC: 3070297298
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684349
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-09-06 o 18:40, Myjk pisze:
    > Sat, 5 Sep 2020 13:39:16 +0200, cef
    >
    >> No i Ty się uczepiłeś tego ostatniego etapu i pisanie, że to inna kwestia
    >> jest właśnie tym co mi się nie podoba w Twoich wywodach.
    >
    > Ponieważ to ten "ostatni" etap jest najistotniejszy a zazwyczaj niestety
    > pomijany.

    Dla mnie nawet nieistotny.
    Gdybym decydował się na zakup EV, to nie z powodu eko
    ani oszczędności, ale bardziej, żeby spróbować czegoś nowego,
    ciekawego.

    >> Akurat z analizy tego co tutaj przeczytałem i sam poszukałem wychodzi mi,
    >> że na inwestycję w EV jest najlepszy moment właśnie teraz. Teraz kiedy
    >> są jeszcze bezpłatne ładowarki i można - jeśli ktoś używa samochodu
    >> dorywczo i raczej zaniża tę średnią, którą podajesz- to jest w stanie
    >> praktycznie nie płacić za użytkowanie. A te kilka razy w roku po prostu
    >> zmienić sposób użytkowania czy jazdy i tyle. Jak tylko EV się troszkę
    >> bardziej spopularyzuje, to darmowe punkty ładowania znikną i z tanich
    >> rozwiązań zostanie tylko ładowanie własnym OZE.
    >
    > Przecież był wątek o kosztach i wyszło że TERAZ, gdy ceny łaowania są
    > przecież wysokie (a są wysokie, bo drogie są przyłączenia, drogie są same
    > ładowarki gdy klientów tyle co kot napłakał, więc muszą podbijać ceny aby
    > to w ogóle się jakkolwiek zwracało), a i tak wyszło że znacznie taniej jest
    > jeździć elektrykiem. Więc te darmowe ładowarki (zazwyczaj powolne) wcale
    > nie są jakieś kluczowe dla opłacalności zakupu EV.

    Coś w tym jest ale z relacji Cavallino zrozumiałem, że on jest w stanie
    tak sobie zaplanować podróż, żeby ładować się tylko na bezpłatnych.
    To znaczy, że ma to dla niego kosztowo jakieś znaczenie i wybiera tanie
    rozwiązanie. Ja miałbym ładowanie w pracy, ale tam mam prąd po 0,75zł/kWh

    >> Osobiście czekam na rozwiązania nakazowe, bo tylko w ten sposób można
    >> będzie popchnąć ten rynek. Najpierw zakaz wjazdu do centrów miast, potem
    >> inne nakazy. Np wymagany limit floty EV dla przedsiębiorców itp albo
    >> jakieś superulgi, żeby biznes się zainteresował.
    >
    > Ja jestem daleko od takich rozwiązań, wolałbym żeby ludzie sami z siebie
    > mieli trochę rozsądku. No a że nie mają, to dostają co chwilę czapę.

    Zakaz nie musi być bezpośredni i też nie stanie się to z dnia na dzień.
    Niepokoją mnie takie zapowiedzi w niektórych krajach, że od 2030 czy 2040
    nie będą rejestrować spaliniaków, bo nie bardzo sobie wyobrażam
    zmianę modelu mobilności w ciągu 20 lat. Pewnie im zmięknie rura za 20 lat.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: