-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer01.ams4!pe
er.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
xc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
!not-for-mail
Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ri6sug$hd5$1@news.icm.edu.pl> <ri882b$n59$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f47b6ff$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<hdcfedjl10xr$.dlg@myjk.org> <ri8jle$utj$1$horizn@news.chmurka.net>
<117rmd7z6zjg$.dlg@myjk.org> <5f4a544c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<t...@4...net>
<5f4a5d35$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <un5nbgo538eu$.dlg@myjk.org>
<5f4a81a7$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <d2wbyf5ubbmv$.dlg@myjk.org>
<5f4ab0ec$0$17352$65785112@news.neostrada.pl> <8...@m...org>
<5f4b65e8$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<z6rtxmfk3vrz$.dlg@myjk.org> <5f4b858e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <5f50bb65$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<1ez9df0og20xi$.dlg@myjk.org> <5f5378e4$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<ebh8a6crcmmm$.dlg@myjk.org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 6 Sep 2020 19:29:45 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ebh8a6crcmmm$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 47
Message-ID: <5f551c8a$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1599413386 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 80.53.118.49:54122
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4334
X-Received-Body-CRC: 3070297298
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684349
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-09-06 o 18:40, Myjk pisze:
> Sat, 5 Sep 2020 13:39:16 +0200, cef
>
>> No i Ty się uczepiłeś tego ostatniego etapu i pisanie, że to inna kwestia
>> jest właśnie tym co mi się nie podoba w Twoich wywodach.
>
> Ponieważ to ten "ostatni" etap jest najistotniejszy a zazwyczaj niestety
> pomijany.
Dla mnie nawet nieistotny.
Gdybym decydował się na zakup EV, to nie z powodu eko
ani oszczędności, ale bardziej, żeby spróbować czegoś nowego,
ciekawego.
>> Akurat z analizy tego co tutaj przeczytałem i sam poszukałem wychodzi mi,
>> że na inwestycję w EV jest najlepszy moment właśnie teraz. Teraz kiedy
>> są jeszcze bezpłatne ładowarki i można - jeśli ktoś używa samochodu
>> dorywczo i raczej zaniża tę średnią, którą podajesz- to jest w stanie
>> praktycznie nie płacić za użytkowanie. A te kilka razy w roku po prostu
>> zmienić sposób użytkowania czy jazdy i tyle. Jak tylko EV się troszkę
>> bardziej spopularyzuje, to darmowe punkty ładowania znikną i z tanich
>> rozwiązań zostanie tylko ładowanie własnym OZE.
>
> Przecież był wątek o kosztach i wyszło że TERAZ, gdy ceny łaowania są
> przecież wysokie (a są wysokie, bo drogie są przyłączenia, drogie są same
> ładowarki gdy klientów tyle co kot napłakał, więc muszą podbijać ceny aby
> to w ogóle się jakkolwiek zwracało), a i tak wyszło że znacznie taniej jest
> jeździć elektrykiem. Więc te darmowe ładowarki (zazwyczaj powolne) wcale
> nie są jakieś kluczowe dla opłacalności zakupu EV.
Coś w tym jest ale z relacji Cavallino zrozumiałem, że on jest w stanie
tak sobie zaplanować podróż, żeby ładować się tylko na bezpłatnych.
To znaczy, że ma to dla niego kosztowo jakieś znaczenie i wybiera tanie
rozwiązanie. Ja miałbym ładowanie w pracy, ale tam mam prąd po 0,75zł/kWh
>> Osobiście czekam na rozwiązania nakazowe, bo tylko w ten sposób można
>> będzie popchnąć ten rynek. Najpierw zakaz wjazdu do centrów miast, potem
>> inne nakazy. Np wymagany limit floty EV dla przedsiębiorców itp albo
>> jakieś superulgi, żeby biznes się zainteresował.
>
> Ja jestem daleko od takich rozwiązań, wolałbym żeby ludzie sami z siebie
> mieli trochę rozsądku. No a że nie mają, to dostają co chwilę czapę.
Zakaz nie musi być bezpośredni i też nie stanie się to z dnia na dzień.
Niepokoją mnie takie zapowiedzi w niektórych krajach, że od 2030 czy 2040
nie będą rejestrować spaliniaków, bo nie bardzo sobie wyobrażam
zmianę modelu mobilności w ciągu 20 lat. Pewnie im zmięknie rura za 20 lat.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.20 20:11 Myjk
- 06.09.20 20:38 cef
- 07.09.20 16:39 Myjk
- 07.09.20 18:34 cef
- 08.09.20 10:09 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 11:30 J.F.
- 08.09.20 14:03 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 15:59 J.F.
- 09.09.20 07:51 Przemek Jedrzejczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=