-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
ews.dfn.de!npeer.de.kpn-eurorings.net!npeer-ng0.de.kpn-eurorings.net!news.mixmi
n.net!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.co
m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <ri6sug$hd5$1@news.icm.edu.pl> <ri882b$n59$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f47b6ff$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<hdcfedjl10xr$.dlg@myjk.org> <ri8jle$utj$1$horizn@news.chmurka.net>
<117rmd7z6zjg$.dlg@myjk.org> <5f4a544c$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<t...@4...net>
<5f4a5d35$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <un5nbgo538eu$.dlg@myjk.org>
<5f4a81a7$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <d2wbyf5ubbmv$.dlg@myjk.org>
<5f4ab0ec$0$17352$65785112@news.neostrada.pl> <8...@m...org>
<5f4b65e8$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<z6rtxmfk3vrz$.dlg@myjk.org> <5f4b858e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <5f50bb65$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<1ez9df0og20xi$.dlg@myjk.org> <5f5378e4$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sun, 6 Sep 2020 18:40:58 +0200
Message-ID: <ebh8a6crcmmm$.dlg@myjk.org>
Lines: 52
NNTP-Posting-Host: 83.6.207.114
X-Trace: 1599410458 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.6.207.114:63417
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4371
X-Received-Body-CRC: 2879958880
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684343
[ ukryj nagłówki ]Sat, 5 Sep 2020 13:39:16 +0200, cef
> No i Ty się uczepiłeś tego ostatniego etapu i pisanie, że to inna kwestia
> jest właśnie tym co mi się nie podoba w Twoich wywodach.
Ponieważ to ten "ostatni" etap jest najistotniejszy a zazwyczaj niestety
pomijany. Tak samo jak przy kopciuchach domowych. 100 lat temu w Londynie
już się skapowali że to SMOG jest trującym ludzi tu i teraz a nie w
perspektywie 100-500 lat. I że to z niego trzeba chwilę później leczyć
ludzi ogromnymi nakładami publicznych pieniędzy.
> Akurat z analizy tego co tutaj przeczytałem i sam poszukałem wychodzi mi,
> że na inwestycję w EV jest najlepszy moment właśnie teraz. Teraz kiedy
> są jeszcze bezpłatne ładowarki i można - jeśli ktoś używa samochodu
> dorywczo i raczej zaniża tę średnią, którą podajesz- to jest w stanie
> praktycznie nie płacić za użytkowanie. A te kilka razy w roku po prostu
> zmienić sposób użytkowania czy jazdy i tyle. Jak tylko EV się troszkę
> bardziej spopularyzuje, to darmowe punkty ładowania znikną i z tanich
> rozwiązań zostanie tylko ładowanie własnym OZE.
Przecież był wątek o kosztach i wyszło że TERAZ, gdy ceny łaowania są
przecież wysokie (a są wysokie, bo drogie są przyłączenia, drogie są same
ładowarki gdy klientów tyle co kot napłakał, więc muszą podbijać ceny aby
to w ogóle się jakkolwiek zwracało), a i tak wyszło że znacznie taniej jest
jeździć elektrykiem. Więc te darmowe ładowarki (zazwyczaj powolne) wcale
nie są jakieś kluczowe dla opłacalności zakupu EV.
> Natomiast przy moim sposobie użytkowania (sporo długich tras, czasem
> dziennie 20km - praca-dom a czasem wychodzi ponad 200km dziennie,
> wymagana przestrzeń ładunkowa) elektryk byłby znacznym utrudnieniem,
> które uniemożliwiało by mi zarobkowanie. Więc na pewno starego diesla
> sobie zostawię, ale myślę, żeby zamienić drugie auto na elektryka -
> wtedy wystarczy mi coś małego. (teraz mam micrę)
Dlatego ja z podobnych powodów mam PHEVa (właściwie to głównie to kwestia
ceny ekwiwalentnego EVa) -- diesla już więcej kijem nie dotknę, zresztą
czystej benzyny (czy nawet HEVa) też nie.
> Osobiście czekam na rozwiązania nakazowe, bo tylko w ten sposób można
> będzie popchnąć ten rynek. Najpierw zakaz wjazdu do centrów miast, potem
> inne nakazy. Np wymagany limit floty EV dla przedsiębiorców itp albo
> jakieś superulgi, żeby biznes się zainteresował.
Ja jestem daleko od takich rozwiązań, wolałbym żeby ludzie sami z siebie
mieli trochę rozsądku. No a że nie mają, to dostają co chwilę czapę. Patrz
kotły domowe. Tłumaczenia i prośby (a nawet groźby np. wprowadzenia
zakazów) nie pomagają, to będą zakazy zadymiania syfami i nakazy ich
wymiany.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.20 19:29 cef
- 06.09.20 20:11 Myjk
- 06.09.20 20:38 cef
- 07.09.20 16:39 Myjk
- 07.09.20 18:34 cef
- 08.09.20 10:09 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 11:30 J.F.
- 08.09.20 14:03 Przemek Jedrzejczak
- 08.09.20 15:59 J.F.
- 09.09.20 07:51 Przemek Jedrzejczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=