eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNeste - jakie paliwo? › Re: Neste - jakie paliwo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer01.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Neste - jakie paliwo?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <52a36eb5$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7vs7m$fuv$1@node1.news.atman.pl>
    <52a3883c$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <52a3911e$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <52a3ae4b$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Sun, 8 Dec 2013 01:24:01 +0100
    Message-ID: <1knkou8iyf4sa.1msqsoacrcunh$.dlg@40tude.net>
    Lines: 30
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.1.48
    X-Trace: 1386462242 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2157 83.20.1.48:52898
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2799
    X-Received-Body-CRC: 1678339101
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513883
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 7 Dec 2013 15:49:58 -0800 (PST), Przemek napisał(a):

    > Ale po co? Każdy chce wierzyć w to, co mu najbardziej pasuje. Zastanów się, jakie
    byłyby koszty dystrybucji, gdyby każda marka paliwa była sprowadzana indywidualnie.
    Do tego gdzieś to musiałoby być magazynowane, a nie są to chipsy, czy ziemniaki.
    > Podejrzewam, że jedynie paliwa typu premium(VPower, Gold, czy Ultimate) są
    importowane, ale pewności nie mam. Cała reszta idzie z kilku regionalnych źródeł.

    Nawet dość trudno uwierzyć żeby te "premium" miały powód być wożone z
    bardzo daleka.
    Bo niby co tam w tym paliwie miałoby być, czego nie dałoby się wyprodukować
    w naszych rafineriach?
    Natomiast może po prostu część paliwa pochodzi z zagranicznych rafinerii?
    Tu teraz unia, granic nie ma, może nasza benzyna jedzie do Francji, a
    Francuska do nas? ;)

    W każdym razie normy dotyczące paliwa są dość ściśle określone i tu nie ma
    za bardzo miejsca na żadne ulepszenia który mógłby wykorzystać seryjny
    silnik samochodu.

    A liczbę oktanową zmienia się domieszkując paliwo bazowe.

    Wszystko ponad to jest marketing - znam ludzi którzy są święcie przekonani
    o prawdziwości własnych odczuć, jakoby na droższej benzynie przejeżdżali po
    100km dalej na jednym tankowaniu, a moc wyraźnie się różniła (przy czym
    "wyraźnie" to tak minimum o 20%). Czysty efekt placebo.


    I oczywiście są rozmaite paliwa - np. benzyny do motorsportu, domieszkowane
    w inny sposób, z podniesioną zawartością tlenu i jakimiś różnymi cudami,
    które pozwalają wykrzesać więcej mocy z silnika, ale to musi być silnik
    przystosowany do tego właśnie paliwa.
    Wlanie tego do zwykłego silnika w najlepszym razie nic nie zmieni.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: