-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsreader4.netcologne
.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.am
s4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!
unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.P
OSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
Date: Thu, 10 Feb 2022 19:40:26 +0100
Message-ID: <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
Lines: 59
NNTP-Posting-Host: 95.49.91.78
X-Trace: 1644518425 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 487 95.49.91.78:52298
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3984
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701403
[ ukryj nagłówki ]Thu, 10 Feb 2022 18:13:36 +0000, K
> Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Ciesz się ciesz...
> "Czarne chmury zbierają się nad hybrydami plug-in od dłuższego czasu. W
> tym miejscu warto chociażby przypomnieć testy drogowe wykonane w 2020
> roku przez Europejską Federację Transportu i Środowiska (T&E), w ramach
> których mierzono rzeczywiste emisje spalin trzech popularnych hybryd
> plug-in:
Ale wazelinujesz czy piętnujesz głupotę ludzi (w tym chyba swoją?) która
szybciej doprowadzi do eliminacji form pośrednich w drodze do BEV? Ja w
sumie wazelinuję, a ty to chyba zacieszasz mocno nieświadomie.
> W najlepszym z uzyskanych wyników (start i zdecydowana większość trasy
> na prądzie) BMW X5 uzyskało rezultat 42,3 grama CO/km, czyli o 1/4
> większy od deklarowanego. Gdy jednak próbę powtórzono w trybie ładowania
> baterii (silnik spalinowy oprócz napędzania auta doładowuje wówczas
> akumulatory), wynik wyniósł już 384,6 grama CO2/km! Odpowiada to zużyciu
> paliwa na poziomie 16,5 l/100 km. Sęk w tym, że według procedury
> testowej WLPT, BMW X5 45e emitować ma średnio 32 gramów CO2/km, co
> odpowiada spalaniu na poziomie... 1,38 l/100 km!"
To jest ten sam błąd co Zachar i inne dzbany motorozyzacyjne popełniały,
włączając tryb CHARGE na postoju, albo w najlepszym wypadku jadąc ze
średnią prędkością 40/h i im takie brednie wychodziły. Co więcej, nawet nie
wyjeździli tego co naładowali do baterii, idioci, i taki wynik
przedstawiali z "testu" spalania.
Tymczasem aby tryb CHARGE miał ręce i nogi, trzeba go stosować >70/h, czyli
w trasie, tj. przed wjazdem do miasta, kiedy to ICE się może zapiąć
bezpośrednio pod koła i nadwyżką mocy z najwyższą sprawnością ładować
baterię. Nie wiem jakim idiotą trzeba być aby w mieście, niektórzy to
jeszcze na światłach, ładować baterie.
Ja tym sposobem (używając trybu CHARGE lub lepiej SAVE jak jest jazda z
częstym hamowaniem) nie mam nigdy spalania większego niż 7L/100 z całej
trasy, zwykły ICE ma wtedy 10-11.
> W opinii ekologów hybrydy plug-in stanowią obecnie furtkę dla
> producentów, którzy za wszelką cenę (z uwagi na popyt - przyp. red.)
> starają się utrzymać w ofercie klasyczne auta spalinowe. Dzięki obecnemu
> protokółowi WLTP, który dopuszcza duży udział jazdy elektrycznej, w
> przyjętych normach mieszczą się nawet reprezentacyjne suvy. Auta, które
> - chociażby ze względu na masę wynikającą z konieczności wożenia ze sobą
> ciężkich baterii trakcyjnych - w rzeczywistości potrafią zużywać więcej
> paliwa niż konkurencyjne modele z klasycznym układem napędowym.
To jest wierutne kłamstwo wyssane z brudnego palucha jakiegoś pismaka. Mój
PHEV (akurat "mierzony" Outlander) pali 7-8L w miejskim trybie HEV (start z
pustą baterią) vs 10-11L wersja spalinowa (z tym samym silnikiem co u
mnie). Masa nie ma znaczenia w mieście, zresztą poza miastem PHEV do 120/h
też pali mniej niż ICE.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.22 19:46 Shrek
- 10.02.22 20:37 Mateusz Bogusz
- 10.02.22 20:57 ii
- 10.02.22 21:49 Shrek
- 10.02.22 22:33 Myjk
- 10.02.22 22:44 Myjk
- 10.02.22 23:43 ii
- 11.02.22 06:23 Shrek
- 11.02.22 06:27 Shrek
- 11.02.22 08:07 Cavallino
- 11.02.22 10:27 K
- 11.02.22 20:57 Myjk
- 12.02.22 08:39 Marcin N
- 12.02.22 08:41 Marcin N
- 12.02.22 12:23 JDX
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem