eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-10 19:40:26
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Thu, 10 Feb 2022 18:13:36 +0000, K

    > Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)

    Ciesz się ciesz...

    > "Czarne chmury zbierają się nad hybrydami plug-in od dłuższego czasu. W
    > tym miejscu warto chociażby przypomnieć testy drogowe wykonane w 2020
    > roku przez Europejską Federację Transportu i Środowiska (T&E), w ramach
    > których mierzono rzeczywiste emisje spalin trzech popularnych hybryd
    > plug-in:

    Ale wazelinujesz czy piętnujesz głupotę ludzi (w tym chyba swoją?) która
    szybciej doprowadzi do eliminacji form pośrednich w drodze do BEV? Ja w
    sumie wazelinuję, a ty to chyba zacieszasz mocno nieświadomie.

    > W najlepszym z uzyskanych wyników (start i zdecydowana większość trasy
    > na prądzie) BMW X5 uzyskało rezultat 42,3 grama CO/km, czyli o 1/4
    > większy od deklarowanego. Gdy jednak próbę powtórzono w trybie ładowania
    > baterii (silnik spalinowy oprócz napędzania auta doładowuje wówczas
    > akumulatory), wynik wyniósł już 384,6 grama CO2/km! Odpowiada to zużyciu
    > paliwa na poziomie 16,5 l/100 km. Sęk w tym, że według procedury
    > testowej WLPT, BMW X5 45e emitować ma średnio 32 gramów CO2/km, co
    > odpowiada spalaniu na poziomie... 1,38 l/100 km!"

    To jest ten sam błąd co Zachar i inne dzbany motorozyzacyjne popełniały,
    włączając tryb CHARGE na postoju, albo w najlepszym wypadku jadąc ze
    średnią prędkością 40/h i im takie brednie wychodziły. Co więcej, nawet nie
    wyjeździli tego co naładowali do baterii, idioci, i taki wynik
    przedstawiali z "testu" spalania.

    Tymczasem aby tryb CHARGE miał ręce i nogi, trzeba go stosować >70/h, czyli
    w trasie, tj. przed wjazdem do miasta, kiedy to ICE się może zapiąć
    bezpośrednio pod koła i nadwyżką mocy z najwyższą sprawnością ładować
    baterię. Nie wiem jakim idiotą trzeba być aby w mieście, niektórzy to
    jeszcze na światłach, ładować baterie.

    Ja tym sposobem (używając trybu CHARGE lub lepiej SAVE jak jest jazda z
    częstym hamowaniem) nie mam nigdy spalania większego niż 7L/100 z całej
    trasy, zwykły ICE ma wtedy 10-11.

    > W opinii ekologów hybrydy plug-in stanowią obecnie furtkę dla
    > producentów, którzy za wszelką cenę (z uwagi na popyt - przyp. red.)
    > starają się utrzymać w ofercie klasyczne auta spalinowe. Dzięki obecnemu
    > protokółowi WLTP, który dopuszcza duży udział jazdy elektrycznej, w
    > przyjętych normach mieszczą się nawet reprezentacyjne suvy. Auta, które
    > - chociażby ze względu na masę wynikającą z konieczności wożenia ze sobą
    > ciężkich baterii trakcyjnych - w rzeczywistości potrafią zużywać więcej
    > paliwa niż konkurencyjne modele z klasycznym układem napędowym.

    To jest wierutne kłamstwo wyssane z brudnego palucha jakiegoś pismaka. Mój
    PHEV (akurat "mierzony" Outlander) pali 7-8L w miejskim trybie HEV (start z
    pustą baterią) vs 10-11L wersja spalinowa (z tym samym silnikiem co u
    mnie). Masa nie ma znaczenia w mieście, zresztą poza miastem PHEV do 120/h
    też pali mniej niż ICE.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: