  • Data: 2011-05-14 09:17:55
    Temat: Re: Motocykliści (i nie tylko) atakują
    Od: "Szuwaks" <S...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    news:iqhduj$5gl$1@mx1.internetia.pl...
    > O dawna o tym piszę - nawet dzisiaj już o tym pisałem na pms-ie.
    > Skoro ludzie nie chcą szanować swojego prawa i stosować się do
    > ogólnych zasad współżycia społecznego, to niech się chociaż
    > boją policji (którą opłacamy, by pilnowała przestrzegania tych
    > zasad), która niestety zdaje się przymykać na wszystko oko
    > i tylko znienacka dopilnować miernika prędkości.

    A ja się obawiam, że to "przymykanie oka" wynika z kilku przyczyn, z któych
    władze policji nie do końca zdają sobie sprawę, lub nie chcą.
    Słabość kompetencyjna policjantów wynikająca z niedoszkolenia,
    przebiurakratyzowane procedury skutecznie odstraszające policjantów od
    angażowania się w interwencje, płaca nie adekwatna do odpowiedzialności o
    oczekiwań społecznych.
    Suma tych czynnikó, do któych na pewno można dopisać jeszcze parę innych,
    daje wynik jaki widzimy na co dzień.

    Byłem świadkiem, jak facet, który popełnił wykroczenie drogowe, zmuszając
    innych użytkowników do popełniania wykroczń został "puszczony" a zwracający
    mu uwagę został przez policję szykanowany. (legitymowanie, sprawdzanie w
    bazach i.t.p.).
    Niestety, żaden z policjantów patrolu (prewencja) nie rozumiał sytuacji
    drogowej i nie znał odpowiednich przepisów

    Szuwaks