  • 41. Data: 2009-02-02 09:23:43
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > tak ale dla mnie jako fotografa jakies tam lekko nieostro na rogach
    > totalnie niema zanzcenia... ostro jest tak jak trzeba. W tych swoich
    > wywodach zblizasz sie do poziomu gapienia sie na zdjecia w
    > powiekszeniu 100% po to aby ocenic ilosc szumu.

    Masz w pewnym stopniu rację. Do pewnych spraw CRT się świetnie nadają i
    lepiej spisują. Kto chce niech ich używa. Jednak swoje wady mają,
    całkiem wiele i trzeba być tego świadomym.

    > Znaczenia ma natomiast kolor, cienie a z tych jestem bardzo
    > zadowolony i jak dotad jeszcze nie spotkalem sie z LCD ktory by tak
    > potrafil.

    Ależ nie pisałem nigdzie, że LCD są z wszechmiar najlepsze. Są ostre jak
    brzytwa i to mi się podoba. W byle JPG widać każdy ząbek kompresji, byle
    literki brz wygładzania kłują w oczy, gdy na CRT wygładzają się same
    przez rozmycie pikseli. To jest ta zaleta. Wady są inne.

    > Natomiast widzialem juz sporo LCD ktore byly ostre w rogach a jakze
    > ale nie dalo sie ich nawet sciemnic dla przyzwoitego poziomu i nie
    > byl to shit marketowy po pare stow.

    Moja siostra ma nienajtańszy monitor iiyamy, która wydawała się być
    całkiem niezłą marką (za czasów CRT mieli świetne monitory). To co
    jednak ma nie nadaje się do czegokolwiek - liczba kolorów jest
    tragicznie mała. Można więc spokojnie wtopić w drogi LCD i mieć coś co
    zupełnie nie nadaje się jakkolwiek do zdjęć i z tym zdecydowanie się
    zgadzam.

    > Zreszta kogo to obchodzi, wisi mi w zasadzie kazda inna opinia bo
    > kieruje sie rozumem wlasnym. A jesli mam jeszcze wybor pomiedzy
    > monitorem crt za dwie stowy, ktory spelnia wszystkie moje wymagania
    > ktorych tak naprawde nie jest w stanie spelnic LCD za ponad dwa kola
    > to niema o czym mowic. Ostrosc zyletki to nie wszystko. Ze o sporej
    > zaoszczedzonej kasie nie wspomne.

    Pewnie, ale jak tylko obrabiasz zdjęcia to jest to ok. Dla mnie do
    tekstu, do stron, do oceny ostrości nawet takie monitory się nie nadają.
    Na LCD zobaczysz każde przeostrzenie - tam nie. Co do kolorów masz w
    pełni rację - nawet cienkie CRT mają je lepsze od bardzo drogich LCD.

    > Tym sie miedzy soba roznimy ze ja nie analizuje tygodniami jakis tam
    > dupereli w szklach i lekkich nieostrosci na rogach w monitorze tyko
    > dostrzegam zalety tego co mnie jest potrzebne dla mojej wygody a
    > olewam to co mi nie przeszkadza.

    Czyli różnimy się tym co nam przeszkadza, a co nie. Mi w CRT
    przeszkadzało zbyt wiele po prostu, gdzie dla Ciebie byłoby to w porządku.
    No i po drugie - nic nie analizowałem tygodniami i nie gnębiłem się tak
    znów nad każdym drobiazgiem. Po prostu kiedyś miałem wydawało się jeden
    z lepszych zestawów i tak jak pisałem - wysokie rozdzielczości tam to
    fikcja. W byle LCD masz to dziś ot tak z byle Media Marktu za pięć
    stówek. Byćmoże CRT z DVI rozwiązałby sprawę dość dobrze, ale niestety o
    takich nie słyszałem i nie wiem jak w nich obraz by wyglądał.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 42. Data: 2009-02-02 09:29:40
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > gnębiłem się tak znów nad każdym drobiazgiem. Po prostu kiedyś miałem
    > wydawało się jeden z lepszych zestawów i tak jak pisałem - wysokie

    Reasumujac wszystko co napisales - miales jeden badziewny
    monitor i na podstawie traumatycznych wspomnien z nim zwiazanych
    wyrobiles sobie zdanie o wszystkich...

    W sumie Ci sie nie dziwie, byc moze po Iiyamie tez bym tak mial.
    Na szczescie mnie to ominelo :)

  • 43. Data: 2009-02-02 09:41:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > "porzadny monitor iiyamy"? To chyba jakas nowosc w ofercie?
    > Jak zyje nie slyszalem o porzadnym monitorze tej firmy...

    Iiyama vision master pro 512 - 22" na diamondtronie
    Akurat był jednym z lepszych jeśli chodzi o CRT w interesującej mnie
    cenie (wtedy ok. 3kzł).

    > aha :)

    Dlatego Ci pisałem - pokaż coś co potrafi na 1600x1200 przesłać
    rozsądnie analogowo sygnał z dobrą jakością. Wątpię że znajdziesz.

    > Bylo kupic po prostu porzadny monitor, a nie "porzadny monitor iiyamy".

    Ten był porządny, ale to tyczyło się nie tylko jego. Zrozum, że to
    wymagania gdzie już przesył analogowy klęka.

    > Ta firma byla znana z tego, ze robila monitory z wysrubowanymi
    > parametrami typu czestotliwosc odswiezania > 100Hz co nijak nie
    > przekladalo sie na jakosc obrazu.

    To pokaż inny który potrafi do pary z grafiką. Oglądałem też jeszcze
    sonego i zdaje się że neca, ale już nie pamiętał, wszędzie efekt jest
    ten sam i to nie wina monitora już, że grafika nie jest w stanie wyrobić
    sygnału odpowiedniego. Parchelia też wydawała się być wtedy najlepszym
    wyborem jeśli chodzi o jakość obrazu (bo 3D to tam było żałosne).

    > Siedze przed porzadnym monitorem przy 1600x1200@85Hz
    > i _nic_ mi nie migota, obraz jest ostry, kolory dobre.
    > Pewnie mam zepsuty monitor ;)

    85Hz przy monitorze 22 calowym było dla mnie nie do przyjęcia - mruga w
    widoczny sposób. Równie dobrze możesz ustawić nawet i 50Hz i wtedy nie
    będzie to problemem nawet dla cienkiej grafiki by wydobyć taki sygnał.

    Co do kolorów to prawda - byle CRT ma je lepsze od większości LCD.
    Nigdzie się z tym nie sprzeczam.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 44. Data: 2009-02-02 09:42:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    dominik napisał(a):

    > Masz w pewnym stopniu rację. Do pewnych spraw CRT się świetnie nadają i
    > lepiej spisują. Kto chce niech ich używa. Jednak swoje wady mają,
    > całkiem wiele i trzeba być tego świadomym.

    LCD też mają wady i to sporo:

    - ciągną prąd niezależnie od jaśności sceny, dopiero niedawno to
    rozwiązano przez cholernie drogie podświetlanie diodowe.
    - czarny jest ciemnoszarym (podobnie jak wyżej rozwiązano problem)
    - mają jedną rozdzielczość
    - kolory zależą od tego pod jakim kątem się patrzy
    - modne ostatnio glare to jest katorga, ładnie wyglądają fotki, ale
    pracować się nie da.

    Zresztą technologia LCD niedługo zacznie odchodzić do lamusa. Wyprą ją
    OLED. Co ciekawsze trwają też prace nad monitorami podobnymi do CRT w
    zasadzie działania, zamiast wiązki elektronów laser. I to może być
    przyszłość. LCD niedawno dopiero stały się używalne. Szczególnie do
    zastosowań profesjonalnych, DVI to kupa ..... biorąc pod uwagę pasmo
    przenoszenia. HDMI jest złączem, które zapewnia dobrą rozdzielczość.
    Inna sprawą jest wygląd obrazu analogowego na telewizorach LCD. Dobry
    telewizor LCD i obraz z nadajnika naziemnego, analogowy to
    nieporozumienie. Znacznie lepiej wygląda obraz na zwykłym telewizorze
    CRT. Niestety zabawa w interpolacje kończy się tak, że zamiast obrazu
    mamy radosną twórczość inżynierów od algorytmów interpolacji.

    Ani LCD, ani CRT nie są dobrymi technologiami. Trzeba zaczekać na coś
    następnego.

    wer

  • 45. Data: 2009-02-02 09:45:02
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > wyrobiles sobie zdanie o wszystkich...

    > W sumie Ci sie nie dziwie, byc moze po Iiyamie tez bym tak mial.

    Ten monitor nie był badziewny, swoje kosztował i miał dobre miejsce w
    testach, ale tak czy inaczej miałem porównania do innych jeszcze i jakoś
    nic nie było wiele lepszego, a wiele było wręcz tragicznych. Jedyne co
    w nim naprawdę mocno kulało to OSD, którego sterowanie to było chyba na
    złość komuś.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 46. Data: 2009-02-02 09:46:03
    Od: "Hektor" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał

    > pieprzenie. Dobry CRT, czestotliwosc odwierzania wysoka i nic sie nie
    > dzieje... moge przed nim siedziec i 10 godzin i nic mnie nie boli poza
    > kregoslupem.

    Jak widać, świadomość nieustającego dokonywania oszczędności czyni cuda.

  • 47. Data: 2009-02-02 09:47:55
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Dlatego Ci pisałem - pokaż coś co potrafi na 1600x1200 przesłać
    > rozsądnie analogowo sygnał z dobrą jakością. Wątpię że znajdziesz.

    Masz problemy z czytaniem?

    Juz kilka razy podalem przyklad mojego Della.

    Kosztowal grosze, dziala jak trzeba - nic nie miga, obraz jest
    wystarczajaco ostry, na oko nie widac zadnych wad, jakosc
    koloru potwierdza spektrofotometr.

    A Ty ciagle - nie nie moze tak byc, nie da sie, taki monitor
    nie istnieje :)))

    Chyba nie jestem w stanie Ci pomoc ;)

  • 48. Data: 2009-02-02 09:49:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Gdyby, to w czym mi to ma przeszkadzac podczas obrobki zdjec?

    Wcale nie musi, ale zaletą jako taką w monitorze to napewno nie jest.

    > albo po prostu musisz mieć nieostro. Niestety technologia CRT
    > Tych, ktorych nie widze?
    > A nie Ci bedzie - nie bede ich eliminowal, niech sobie beda :)

    To że Ty czegoś nie dostrzegasz nie znaczy, że tego nie ma. W LCD też
    mało kto widzi jak regularność pikseli potrafi wprowadzać przekłamania.
    Na laptopie mam 17 cali w fullHD i widzę na ekranie przesunięcie dwóch
    napisów w innych kolorach, czyli nieregularność rzędu 1/3 piksela. Na
    CRT tego i tak za skarby świata nie zobaczysz, bo piksel jest i tak
    rozlany na kilka wokół ;)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 49. Data: 2009-02-02 09:52:10
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Zacytuj moj list w ktorym wciskalem oferte wydrukow jak to robi Tom01
    > z LCDkami... Czekam na cytaty.

    Tom01 jak by nie było ma sporą wiedzę w tym temacie i dzieli się nią, a
    jego cennika to ja nie widziałem jak i spamu, że coś sprzeda, coś
    oferuje, coś wykalibruje i że $.

    Tak czy siak więc wrzućcie na luz i od spammerów się nie gryźcie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 50. Data: 2009-02-02 10:03:06
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 2 Feb 2009 08:58:38 +0100, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >Fakty są takie, że za dobrego CRTka w czasach ich świetności trzeba
    >było zapłacić nie mniejszy worek kasy. Co jakby ciągle pomijasz,
    >przytaczając w dyskusjach używane, paroletnie i wypalone złomy, w
    >dodatu klasy burowej.
    Tak, z ty się zgadzam, tyle że jak to się ma do zadanego pytania? Jak
    na razie większość dyskutantów w tym flejmie okłada się znanymi od
    dawna argumentami, tyle że nic mi po nich. Kiedyś, jak i teraz,
    monitora za trzy kafle bym nie kupił. Moje pytanie dotyczy *teraz*,
    *za tysiaka*. Co mi w której technologii przeszkadza, to już
    napisałem, więc ,,uświadamianie'' mnie nic nie zmieni. Najbardziej
    interesujące są dla mnie opinie ,,lowendowych'' LCD, gdyż, tak jak
    ciężko jest zdobyć na tej grupie info o prostym kompakcie, tak samo
    trudno zdobyć opinie o innym LCD niż Eizo, Apple, Barco, Formac.
    --
    Grzegorz Krukowski