    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Monitory CRT.
    Date: Mon, 02 Feb 2009 10:42:19 +0100

    dominik napisał(a):

    > Masz w pewnym stopniu rację. Do pewnych spraw CRT się świetnie nadają i
    > lepiej spisują. Kto chce niech ich używa. Jednak swoje wady mają,
    > całkiem wiele i trzeba być tego świadomym.

    LCD też mają wady i to sporo:

    - ciągną prąd niezależnie od jaśności sceny, dopiero niedawno to
    rozwiązano przez cholernie drogie podświetlanie diodowe.
    - czarny jest ciemnoszarym (podobnie jak wyżej rozwiązano problem)
    - mają jedną rozdzielczość
    - kolory zależą od tego pod jakim kątem się patrzy
    - modne ostatnio glare to jest katorga, ładnie wyglądają fotki, ale
    pracować się nie da.

    Zresztą technologia LCD niedługo zacznie odchodzić do lamusa. Wyprą ją
    OLED. Co ciekawsze trwają też prace nad monitorami podobnymi do CRT w
    zasadzie działania, zamiast wiązki elektronów laser. I to może być
    przyszłość. LCD niedawno dopiero stały się używalne. Szczególnie do
    zastosowań profesjonalnych, DVI to kupa ..... biorąc pod uwagę pasmo
    przenoszenia. HDMI jest złączem, które zapewnia dobrą rozdzielczość.
    Inna sprawą jest wygląd obrazu analogowego na telewizorach LCD. Dobry
    telewizor LCD i obraz z nadajnika naziemnego, analogowy to
    nieporozumienie. Znacznie lepiej wygląda obraz na zwykłym telewizorze
    CRT. Niestety zabawa w interpolacje kończy się tak, że zamiast obrazu
    mamy radosną twórczość inżynierów od algorytmów interpolacji.

    Ani LCD, ani CRT nie są dobrymi technologiami. Trzeba zaczekać na coś
    następnego.

    wer