    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Monitory CRT.
    Date: Mon, 02 Feb 2009 10:41:18 +0100

    Jakub Jewuła pisze:
    > "porzadny monitor iiyamy"? To chyba jakas nowosc w ofercie?
    > Jak zyje nie slyszalem o porzadnym monitorze tej firmy...

    Iiyama vision master pro 512 - 22" na diamondtronie
    Akurat był jednym z lepszych jeśli chodzi o CRT w interesującej mnie
    cenie (wtedy ok. 3kzł).

    > aha :)

    Dlatego Ci pisałem - pokaż coś co potrafi na 1600x1200 przesłać
    rozsądnie analogowo sygnał z dobrą jakością. Wątpię że znajdziesz.

    > Bylo kupic po prostu porzadny monitor, a nie "porzadny monitor iiyamy".

    Ten był porządny, ale to tyczyło się nie tylko jego. Zrozum, że to
    wymagania gdzie już przesył analogowy klęka.

    > Ta firma byla znana z tego, ze robila monitory z wysrubowanymi
    > parametrami typu czestotliwosc odswiezania > 100Hz co nijak nie
    > przekladalo sie na jakosc obrazu.

    To pokaż inny który potrafi do pary z grafiką. Oglądałem też jeszcze
    sonego i zdaje się że neca, ale już nie pamiętał, wszędzie efekt jest
    ten sam i to nie wina monitora już, że grafika nie jest w stanie wyrobić
    sygnału odpowiedniego. Parchelia też wydawała się być wtedy najlepszym
    wyborem jeśli chodzi o jakość obrazu (bo 3D to tam było żałosne).

    > Siedze przed porzadnym monitorem przy 1600x1200@85Hz
    > i _nic_ mi nie migota, obraz jest ostry, kolory dobre.
    > Pewnie mam zepsuty monitor ;)

    85Hz przy monitorze 22 calowym było dla mnie nie do przyjęcia - mruga w
    widoczny sposób. Równie dobrze możesz ustawić nawet i 50Hz i wtedy nie
    będzie to problemem nawet dla cienkiej grafiki by wydobyć taki sygnał.

    Co do kolorów to prawda - byle CRT ma je lepsze od większości LCD.
    Nigdzie się z tym nie sprzeczam.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \