    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Modułowy zasilacz samochodowy (mini)ATX
    Date: Fri, 15 May 2009 21:48:53 +0000 (UTC)

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Płytka gotowa chyba już tak. Bo do obrotu nie wprowadzasz elementów (z
    > których oddzielnie każdy ma CE i co tam jeszcze trzeba) tylko gotowe
    > zmontowane urządzenie. Nie ma znaczenia, że bez obudowy. Widziałeś
    > oznaczenia CE np. na kartach graficznych do peceta? Są - a to wszakże
    > też tylko "zmontowana płytka" a nie gotowe urządzenie.

    To chyba jakaś śliska sprawa z tym CE, a ja się na tym znam słabo.
    Gdzie jest granica między "elementem", a "gotową płytką"? Jak to
    będzie na przykład z klawiaturą przeznaczoną do wmontowania, taką,
    w której siedzą już jakieś drajwery czy inne mikrokontrolery?
    Czy jest różnica między wlutowanym do niej scalakiem, a takim co
    jest zalany plastikiem na płytce? Albo wyświetlacz LCD z kontrolerem
    i z podświetlaniem -- to element, czy gotowa płytka?

    Karta graficzna ma CE być może dlatego, że jest to "urządzenie
    dopuszczone do sprzedaży konsumentom" -- każdy może sobie kupić,
    wetknąć w szparę i używać. Tak tylko zgaduję, może ktoś wie więcej
    na ten temat. A może na przykład nie jest wymagane CE, jeśli taka
    "gotowa płytka" nie jest całkiem gotowa, bo nie ma złączy ani kabli,
    tylko trzeba do niej przylutować przewody? Podejrzewam, że da się
    to jakoś w ten sposób obejść.

    Jarek

    --
    POLAK POTRAFI