  • Data: 2014-07-11 17:32:52
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:
> [...]

    Nie calkiem - pojawily sie juz bankomaty.
    Nie przypominam sobie, abym czek kiedys wypisal, a pieniadze wplywaly
    na konto.

    Powodem byl raczej dlugi okres obrotu, mnogosc bankow i brak
    porozumien, co zaowocowalo "tych czekow nie obslugujemy", troche
    oszustw/niesplacalnosci wystawcow czekow, no i oscylator Bagsika.
    Bo zauwaz ze zamiast mniej lub bardziej gwarantowanych czekow mamy
    platnosc przelewem.
    Sprzedawca sie na ryzyko godzi, a jednak woli przelew, ktory zostanie
    wyslany lub nie, niz czek.

    Zreszta co sie dziwic, jakbym mial co chwila do banku jezdzic,
    parkingu szukac, w kolejce czekac aby czeki zdeponowac ... przelew
    lepszy.

    >Kiedyś zadzwoniłem do swojego banku z pytaniem, czy jak ktoś
    >przyjdzie
    >z czekiem wypisanym przeze mnie na serwetce, to mu wypłacą kasę.
    >Trochę
    >się zdziwili, poradzili się jakiegoś dyżurnego speca i powiedzieli,
    >że
    >wypłacą. Prawo czekowe nie rozróżnia takiego czeku od tego wypisanego
    >na specjalnym blankiecie, nie mają one większych gwarancji
    >akceptacji.

    O ile wiem to w USA tak jest, u nas ... byc moze prawo czekowe
    akceptuje, ale czy bank zaakceptuje ?

    W USA/Anglii od zawsze bylo tak, ze czek byl malo istotny - bank
    odbiorcy wysylal go do banku wystawcy, ten mogl potwierdzic u
    wystawcy, dopiero jakos transferowal pieniadze.

    W Anglii bylo jeszcze ciekawiej - niby od razu ksiegowano pieniadze na
    koncie odbiorcy, ale one jakies wirtualne byly, nie dalo sie ich np
    wyplacic.
    Dopiero po ~dwoch tygodniach nabieraly mocy urzedowej ... a w
    miedzyczasie wystawca mogl oprotestowac.

    J.