  • Data: 2014-07-11 18:32:30
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > A nie w mmHg ?

    Nie, w milibarach. To znaczy w mmHg też. Żeby ktoś na przykład mógł
    to jakoś odnieść do swojego barometru, jeśli miał w domu taki z tymi
    jednostkami. Później zakazano milimetrów, rtęci i barów -- były już
    tylko hektopaskale.

    > Akurat roznice miedzy 0.997 a 1.002 widzi sie tak samo.
    > Tylko wypowiedziec obie liczby trudno.
    > Z roznica latwiej, bo to piec tysiecznych bara ...

    Jednak czasem trzeba powiedzieć. A jak się wciąż mówi pięć tysięcznych,
    siedem tysięcznych, dziesięć tysięcznych itd, to lepiej po prostu
    pięć, siedem dziesięć. I żadnego mundrego nie podkusi, by powiedzieć
    *jedną* *setną*.

    > Amerykanie nie podaja cisnienia ?

    Z tego co wiem, to nie. Zdaje się uznali, że ludzie nie są aż tak
    mądrzy, by zrozumieć o co z tym ciśnieniem atmosferycznym chodzi.

    --
    Jarek