    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Mandat jako kara administracyjna nakładana na właściciela
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 17 Jan 2013 00:36:01 +0100

    Dnia Wed, 16 Jan 2013 15:01:49 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Nawet opozycyjni to zrobią bo inaczej będzie na nich hak w wyborach że przyczynili
    się do śmierci, kalectwa i co tam sobie jeszcze wymyślą,

    Ofiary wypadków to 4000 osób + rodziny, dotkniętych bezpośrednio problemem
    wypadków jest pewnie z kilkadziesiąt tysięcy wyborców rocznie, może 100tys.
    Dotkniętych fotoradarmi będzie wg. planu 15mln*100zł wyborców.

    15mln najlepszych kierowców świata będzie musiało ukorzyć się przed
    funkjonariuszem ITD, na żądanie zadenuncjować siebie, swoją rodzinę lub
    współpracowników, przyjąć pouczenie od funkcjonariusza i zapłacić mandat.

    Z punktu widzenia przyszłych wyborów jest to strzał we własne kolano.

    Ja wiem że Tusk z Nowakiem zlecili jakieś badania w których im wyszło, że
    większość wyborców popiera zabiegi mające poprawiać bezpieczeństwo na
    drodze z fotoradarmi włącznie.
    Ale nie wzięli pod uwagę że badali "tu i teraz", oraz że 90% polskich
    kierowców deklaruje że jeździ conajmniej dobrze i bezpiecznie, przy tym
    uważając większość pozostałych kierowców za jeżdżących źle i niosących
    tylko zagrożenie.
    Poprawę bezpieczeństwa każdy kierowca widzi więc nie u siebie, a poprzez
    temperowanie tej "reszty", podzielonej na zawalidrogów i wariatów.
    Popiera walenie mandatami w nich, a nie w siebie.
    A w momencie kiedy dostanie mandat - punkt widzenia zmieni mu się
    diametralnie.

    A ponieważ do następnych wyborów stastycznie mandat ma zapłacić większość
    tych co łapią się za kierownicę, to obawiam się że problemem PO w
    nadchodzących wyborach może być próg wyborczy.

    Jak sobie chcieli mieć wiarygodne badania poparcia na następne, to budując
    próbę reprezentatywną powinni wziąć taki odsetek osób ukaranych w ostatnim
    czasie mandatem z fotoradaru, jakiego spodziewają się wśród wyborców w 2015
    roku i pewnie wyniki by im się mocno zmieniły.

    No ale kiepski szachista przwiduje tylko jeden ruch do przodu.

    Do tego jeszcze cała masa błędów PR-owych.
    Zamiast zacząć chociażby od prostych, populistycznych ruchów typu
    zniesienia dla siebie immunitetu za wykroczenia drogowe - dałoby to im
    więcej wyborców niż zapłacą za te mandaty.