  • 251. Data: 2013-04-20 01:58:57
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.04.2013 00:11, Anerys wrote:
    > Zawsze mi się wydawało, że to operatora problem przyciąć spam, a nie
    > zrzucać to na użytkowników, przycinając im porty...?

    Powiedziałeś dwie sprzeczne rzeczy.
    - albo to problem operatora i właśnie go rozwiązują tnąc spamerów
    - albo to problem usera i operator ma zostawić go w spokoju (i odbierać
    skargi, że idzie od jego userów spam)

    No chyba, że uważasz, że operator ma zaglądać W komunikację na 25 i ciąć
    userom sesje?!?

    Michoo

  • 252. Data: 2013-04-20 02:04:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Saturday, April 20, 2013, 1:58:57 AM, you wrote:

> [...]
    > skargi, że idzie od jego userów spam)
    > No chyba, że uważasz, że operator ma zaglądać W komunikację na 25 i ciąć

    Operator mógłby po prostu zawiadomić lusera, że z jego komputera coś
    wyłazi niepożądanego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 253. Data: 2013-04-20 02:17:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.04.2013 01:29, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W moich zastosowaniach wielkość tranzystora to najmniejszy problem. A
    > najwięcej ciepła i tak wydziela się już teraz na diodach :(

    To jeszcze ciągle nie ma w normalnym handlu driverów dużej mocy z
    synchronicznym prostowaniem? W komputerowych zasilaczach się już chyba
    pojawiły.

    > Ale od tego są katalogi...

    "Ale to przecież podstawy".

    Na szczęście liczenie symbolicznie - mając taki a taki układ
    tranzystorów i zakładając taki a taki stosunek wymiarów N/P maksymalne
    opóźnienie wyniesie...

    > Jak widzisz - nie każdy. Już tu jednemu w głowie nie mieści się 100W z
    > dwóch EL34.

    Teraz. Kiedyś to lampy każdy znał ;)

    Michoo

  • 254. Data: 2013-04-20 02:32:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Saturday, April 20, 2013, 2:17:48 AM, you wrote:

    > To jeszcze ciągle nie ma w normalnym handlu driverów dużej mocy z
    > synchronicznym prostowaniem? W komputerowych zasilaczach się już chyba
    > pojawiły.

    Zbyt wiele zbyt różnych potrzeb. I chińskie podejście do produktu - ma
    być tanio,

    > "Ale to przecież podstawy".

    Dane katalogowe układów scalonych to nie podstawy.

    > Na szczęście liczenie symbolicznie - mając taki a taki układ
    > tranzystorów i zakładając taki a taki stosunek wymiarów N/P maksymalne
    > opóźnienie wyniesie...
    > Teraz. Kiedyś to lampy każdy znał ;)

    Wtedy też się nie mieściło większości. A jednak komuś się chciało i
    dobrał parametry poza tym, o czym producent lamp nawet nie pomyślał.
    Ale w tamtych czasach nie było komu nawinąć dobrego transformatora i
    projekt upadł :(

    Przy dzisiejszych możliwościach... Ale to już straciło sens - sprzęt
    firmowy relatywnie potaniał i pasjonatów samodzielnego budowania
    wzmacniaczy do instrumentów coraz mniej. Na początku lat 80-tych
    większość młodych kapel leciała na samoróbkach. W sklepach było tyle
    co nic. Koszmarne Eltrony - brrrrr... Jakieś Vermony, Solo40, jeszcze
    jeden, którego nazwy sobie nie mogę przypomnieć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 255. Data: 2013-04-20 09:03:56
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    wiadomości news:959794395.20130419232557@pik-net.pl.invalid...

    > To by było niezgodne ze standardem
    >
    > SET CENTURY ON|OFF zmieniało tylko wielkość pól edycji(@...GET) i
    > wyświetlania(@...SAY) daty 10/8 znaków czyli 4 lub dwie cyfry roku.

    Masz rację. Pamięć ludzka (tzn. moja) ułomną jest.
    To była dyrektywa EPOCH.
    Ale dzięki wstawianiu tej dyrektywy do różnych programów udało mi się
    w latach 90-tych zarobić ładnych parę złotych,.

  • 256. Data: 2013-04-20 10:14:20
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bo było to pisane w kontekście odbioru radiowego AM.

    Argumentacja na poziomie slabo rozgarnietego przedszkolaka...

    > Do lustra piszesz?

    Masz moze cos jeszcze konkretnego do powiedzenia?

  • 257. Data: 2013-04-20 10:35:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ak,

    Saturday, April 20, 2013, 10:14:20 AM, you wrote:

    > Argumentacja na poziomie slabo rozgarnietego przedszkolaka...

    Jasssne.

    > Masz moze cos jeszcze konkretnego do powiedzenia?

    Ja? Mnóstwo. Ty - nic.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 258. Data: 2013-04-20 10:56:17
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    Michoo wrote:

    > Czy ty w ogóle czytasz na co odpisujesz? Bo przyznajesz teraz, że
    > Jarosław ma rację, twierdząc, że sprzęt był ok, a chodziło o
    > późniejszą emisję. Przed chwilą zarzucałeś, że to sprzęt był do dupy
    > - zdecyduj się.

    Fakt, jakos niedokladnie doczytalem wypowiedz Jaroslawa na temat pasma
    przenoszenia sprzetu do nargan.
    Moze to byla kwestia poznej pory...

  • 259. Data: 2013-04-20 11:57:06
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-04-20 00:11, Anerys pisze:

    > No, to teraz wiecie wszyscy, czemu tak gorliwie dopominam się, aby
    > specjalista w swojej dziedzinie znał jej podstawy?

    Noooo, długo musiałeś nad tym myśleć?
    ;)

    BPNMSP

    Pozdrawiam

    DD

  • 260. Data: 2013-04-20 12:34:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-04-18 13:28, Honza pisze:

    > Mnie uczono ponad 20 lat temu ze niestety ale kazdy wzmacniacz
    > tranzystorowy wprowadza znieksztalcenia TIM, natomiast wolne od tej wady
    > sa wzmacniacze lampowe i to jest dla mnie pewnik.

    To kiepsko cię uczono. Zniekształcenia TIM wprowadza ujemne sprzężenie
    zwrotne a nie wzmacniacz tranzystorowy. A jego wielkość zależy od pasma
    przenoszenia. 20 lat temu było znacznie gorsze niż teraz.

    --
    pozdrawiam
    MD