  • Data: 2013-04-18 09:43:26
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 18.04.2013 06:51, schrieb Anerys:

    > Tak, robi to technik. Lekarz jednak niech ma tę orientację, że przycisk
    > (nie wiem, co tam jest na aparacie napisane, muszę brata spytać, może
    > jeszcze pamięta) "START" na konsoli aparatu służy do odpalania maszyny,
    > gałka "power" dobiera intensywność, a "time" czas... a nie służą do gry
    > kosmicznej, czy nie uruchamiają miksowania koktajlu truskawkowego.

    Przynajmniej w Niemczech nie jest to takie proste. Osoba obsługująca
    rentgena musi mieć odpowiednie wykształcenie. Na ogół fizyk lub pokrewne
    (kolega ma papiery, z dyplomu inżynier elektrotechnik) plus
    dokształcanie (na ogół rok) z rentgena i fizjologii. Lekarzowi tego
    robić nie wolno, o ile nie ma drugich studiów. Opis urządzenia
    (przycisków) musi być w języku uznanym w danym kraju, czyli u nas po
    niemiecku. Oprócz tego instrukcja obsługi musi być we wszystkich
    językach osób obsługujących. Znaczy jak zatrudnię tamila z papierami, to
    muszę mieć przynajmniej skróconą instrukcję po tamilsku.

    Waldek